Philips start probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spacefoot

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2013
Hallo,

ik bezit een plasma tv Philips type: 50PF7321/10 dus een 50 inch tv, gisteren wou deze ineens niet meer opstarten, ik leg even uit wat deze juist doet, hij staat gewoon in stand-by, dan brand er een rood lampje(of ledje)in de onderste linkerhoek, vervolgens neem ik de afstandsbediening en kies een zender, dan begint het rode lamp(of ledje) te pinken, 1 x Lang en 2x kort na elkaar, dit blijft hij steeds herhalen,
zonder ophouden, maar de tv gaat niet aan, kan er mij iemand helpen aub, hoe ik deze aan de praat krijg,
ik dank jullie van harte bij voorbaat en wacht op een spoedig antwoord!

dikke kus, mvg Natacha

Al volledig van de spanning gehad, stekker eruit, en zo een 5 tal minuten gelaten?

Dank voor u antwoord.

Ja, heb ik al geprobeerd maar hij doet nog steeds hetzelfde.

Denkelijk de elco's in de voeding die het hebben begeven, lijkt mij een plasma scherm en die vragen nogal vermogen en als die dingen lek zijn dan zal de boel niet starten.

Hoi,

Een blinkend / knipperend led-lampje ( 1 keer lang, 2 keer kort ) is een foutcode, en kan wijzen op een hardware probleem binnen in de tv zelf, de tv gaat dan niet aan om verdere schade te voorkomen. Ik kan helaas niet vinden wat de precieze oorzaak kan zijn :(. Dus ik denk dat hier een reparateur naar moet kijken.

Je kunt er van uit gaan dat er elco's defect zijn vaak gaan ze lekken als ze ouder zijn, vooral als je tv veel in standby laat staan.
Vernieuwen is de enigste oplossing.

Ik heb de elco's nagekeken maar deze stonden niet bol alsook niet lekken.

Is er maar 1 voedingsdeel? heb je alleen de trafo met gelijkrichterdeel bekeken?
Ook geen bruin geworden weerstanden?

Miss een foto hier plaatsen?

Dat maken we zelf wel uit, heb daar geen acc.:cool:

Wordt een LCD, is nog zuiniger ook.:)

Hallo

"Ik heb de elco's nagekeken maar deze stonden niet bol alsook niet lekken. "

Bij slechts een heel beperkt aantal defekte (kortgesloten/uitgedroogde) elco's kun je dit visueel zien ...

Gebruik van een meettoestel (voltmeter/e.s.r. meter , etc ...) is rudimentair.

Indien je hierover niet beschikt , zal het laten herstellen worden.

Meestal wordt 1/10e van de aankoopprijs gevraagd.

Uiteraard heb je dan garantie op de herstelling.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan