Philips Telefoon-Fax toestel ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

ROYONIX

Banned
Lid geworden
14 apr 2011
Heb hier en net een nog nooit gebruikte ( in plastic ingepakte nog ! ) Philips telefoon-fax model Philips PPF633/NLB Magic 5 Classic in cadeau gekregen ..
In mijn leven en privé thuis, heb ik nog nooit een FAX gebruikt :o hoe die nu gaat verder ? is het fax systeem nog steeds trend ?? :o
En ALS ik fax dus gebruiken wil, moet ik eigen provider voor een fax abo. nr. bellen ? of voor vragen of zoiets, of misschien fax te kunnen gebruiken/activeren enz.. en wat zijn kosten om fax te kunnen gebruiken ??

Laatst bewerkt:
Fax is zo goed als dood: Alles wordt tegenwoordig gemaild (al met een bijlage van een ingescand document, indien het (bijv.) een getekend contract of order is).
Lijnkwaliteit over een VOIP / "Internetbellen" lijn zijn doorgaans ook niet goed genoeg / niet geschikt voor fax (of alleen (bijv.) 2400 baud en soms 9600 baud).

Tijs.

:( Och, zoiets dacht ik al :(

Tis zo mooi en glimmend en nieuw, maar eindelijk TE-groot om alleen maar voor als telefoon te gebruiken .....:confused: voor switch goed genoeg :(

Laatst bewerkt:
Zakelijk wordt er nog veel gefaxt... je kunt vaak nog zelfs via je pc faxen.... naar de centrale fax.
Waarom?
1. Het is supersnel... je legt het papier op dezelfde plaats alsof je copied... fax nrs staan vaak in een adres boek.. kies hem daaruit en en drukt start..Je loopt meteen weg... als je toevallig in de buurt bent pik je de bevestiging op en het origineel.
2. Binnen bijv de patentwereld wordt het als bewijs gezien dat je iets op een bepaalde tijd ingediend hebt .. vaak is dat kortdag.. en dan moet je wel zeker zijn dat het erop tijd is.
3. Opzeggen abonnementen... ik heb op de valreep voor anderen nog wel eens een abonnement opgezegd per fax. Te laat voor Tante Post en te riskant voor een mailtje waarvan je niet 100% zeker weet of da goed gaat. Met fax wordt binnen bedrijven serieus mee omgegaan, email schiet er nog wel eens bij in...

Je hebt wel een telefoonlijn nodig of een voipfax via internet...

Dat klinkt alles mooi ( i.v.m. fax, maar hoe lang zal zo zijn ? ) en het is ook nodig print-kleuren kopen ( papier is wel in overvloed :D ) weet nog steeds niet of je eigen tel. nr. voor fax gebruiken kan of een extra vragen je moet , enz..
Zoals ik zei toestel is nooit gebruikt ( dat hoop ik .... zo ziet wel uit ! ) lijkt me toch beetje reusachtig en om nu ergens die zomaar aan te sluiten vervolgens kleuren rond te zoeken, dan programmeren, zware bezuiniging's tijden zijn enz ..
Terwijl ik heb wel mooie setje van drie huis-tel. toestel's, enigste wat ik echt interessant vind is veiligheid questie verschil bij of tussen e-mailen en faxen ...:(
Misschien zal ik die doos met toestel eindelijk toch conserveren,en ergens op veilige plekje neerleggen ( switch grap was :D ) ...

Laatst bewerkt:
Bedrijfsmatig onmisbaar zolang er geen betaalbare gecertificeerde andere overdracht is van het geen je wilt sturen.
Het voordeel van faxen is dat als je verbinding hebt..en de fax wordt verzonden en het protocol aan de andere kant antwoord dat het aangekomen is,.... das pas zeker..
Bij mail weet je dat niet..... er staat ergens een server waar de mail op staat... maar wanneer die mail opgehaald wordt.... weet je dus niet.
En je weet nooit exact of een mail op een bepaalde tijd aankomt.... er is geen directe verbinding zoals bij een fax..
Gat in de markt... ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan