Philips TV geluid weergeven via Home cinema set.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loek46

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2009
Berichten
149
Besturingssysteem
windows 10 pro
Hallo allemaal,

Ik heb een Philips LED Tv type 32pfl3406 aangesoten op mijn Home conema set Samsung HT-C6500 met een HDMI kabel.

In het CI slot een Digitenne insteekkaart van KPN.

Wat betreft de TV en de Home cinema set DVD/Cd werkt alles prima, echter;

Ik wil het geluid ook via de Home cinema set kunnen weergeven. De handleidingen geven niet veel duidelijkheid hierover.

Welke kabel moet ik gebruiken? Met Scart aan beide kanten kan niet omdat de Home cinema set er geen heeft. De kabel met scart en rood en witte tulp stekkers werkt ook niet. Een optische kabel werkt ook niet omdat de TVE geen optische aansluiting heeft.

Een kabel met aan beide zijden rood-witte tulp stekkers werkt ook niet.

Wellicht moet ik de instellingen dan aanpassen bij de TV of Home cinema set?


groetjes Loek.
 
Ik zag net de manual online, ik denk dat je de rood/witte tulp kabels moet aansluiten aan de achterkant.
Daar zie je "av-out" -geel-wit-rood, die rode en witte moet je hebben, want dat is de (analoge) audio-out van de tv.
Bij de receiver zoek je een ''lege plek'' op aan de achterkant (ook rood/wit) bijvoorbeeld de aux-ingang.
Zet de receiver op die keuze, en als het goed is heb je het tv-geluid via de luidsprekers.
Succes!
 
Ik zag net de manual online, ik denk dat je de rood/witte tulp kabels moet aansluiten aan de achterkant.
Daar zie je "av-out" -geel-wit-rood, die rode en witte moet je hebben, want dat is de (analoge) audio-out van de tv.
Bij de receiver zoek je een ''lege plek'' op aan de achterkant (ook rood/wit) bijvoorbeeld de aux-ingang.
Zet de receiver op die keuze, en als het goed is heb je het tv-geluid via de luidsprekers.
Succes!

Bedankt: Helaas werkt het niet met tulpstekkers.

Ik probeerde ook een extra HDMI kabel via de HDMI ARC aansluiting op de TV en een HDMI aansl. op de HC. Philips geeft deze mogelijkheid aan. Bij de HC zie ik geen HDMI ARC aansluiting.
Ook nu geen TV geluid.

Philips geeft nog een mogelijkheid nlk. met een Optische kabel, maar eigenaardig is dat de TV geen optische aansluiting heeft maar een Coax, de HC heeft wel een Optische aansluiting. Dus ook mijn bestaande Optische kabel met twee optische stekkers kan ik niet gebruiken.

Ik begin te denken dat het feit dat er twee merken zijn, de instellingen een probleem zijn. Philips Easy link is vlgs. mij alleen voor Philips toestellen of zie ik dit verkeerd.

Kortom tot nu toe geen succes.

groet, Loek
 
Bedankt: Helaas werkt het niet met tulpstekkers.

Ik probeerde ook een extra HDMI kabel via de HDMI ARC aansluiting op de TV en een HDMI aansl. op de HC. Philips geeft deze mogelijkheid aan. Bij de HC zie ik geen HDMI ARC aansluiting.
Ook nu geen TV geluid.

Philips geeft nog een mogelijkheid nlk. met een Optische kabel, maar eigenaardig is dat de TV geen optische aansluiting heeft maar een Coax, de HC heeft wel een Optische aansluiting. Dus ook mijn bestaande Optische kabel met twee optische stekkers kan ik niet gebruiken.

Ik begin te denken dat het feit dat er twee merken zijn, de instellingen een probleem zijn. Philips Easy link is vlgs. mij alleen voor Philips toestellen of zie ik dit verkeerd.

Kortom tot nu toe geen succes.

groet, Loek


Ik heb ergens gevonden dat je hiervoor een HDMI kabel kunt gebruiken tussen de TV aansl. HDI ARC en een HDMI 1 aansluiting van de HC.
Alleen moet je dan Anyet ( HDMI-CEC)van de HC set aanzetten.

Maar zonder dat ik een oorzaak kan ontdekken werkt mijn afstand bediening van de HC opeens niet meer en kan dus niets instellen De batterijen heb ik vervangen. De BD functie ingedrukt,lichtje brand dan, echter de bediening werkt niet.
Wat doe ik nu weer fout?


Wie helpt mij verder?:rolleyes:

groet, Loek
 
HDMI ARC wordt alleen ondersteund bij HC met HDMI 1.4 en .4a.
Hier een handige link http://www.hdmikabelinfo.nl/hdmi-arc/

Vreemd dat het niet wil met de tulpjes.
Voor coax en optisch zijn er verloop pluggen, het is hetzelfde signaal wat er door gaat.

Wat betreft de AB.......dat is lastig.

Succes.
 
HDMI ARC wordt alleen ondersteund bij HC met HDMI 1.4 en .4a.
Hier een handige link http://www.hdmikabelinfo.nl/hdmi-arc/

Vreemd dat het niet wil met de tulpjes.
Voor coax en optisch zijn er verloop pluggen, het is hetzelfde signaal wat er door gaat.

Wat betreft de AB.......dat is lastig.

Succes.

Ik ontdekte dat de ARC mogelijkheid alleen aanwezig is bij HDMI 1.4 kabels met ARC, of de nieuwste 1.4a. ( De kabel die nog had liggen is de 1.3 versie, zonder ARC ondersteuning.)
Ik heb die maar besteld voor E 7.95,--exl.BTW.

Tja, de afstandbediening werkt nog steeds niet. Ook de tips van Samsung werken niet.

Na ontvangst kabeltje, morgen, maar weer verder puzzelen.


bedankt, Loek.
 
Jouw HC onderteund HDMI 1.4 of 1.4a?
Anders heb je niets aan die kabel.
 
Gebruik je wel de audio out L/R (achterkant) van de TV met de tulpstekkers?
Zie dat de TV ook n.l. audio in L/R (zijkant) heeft.
 
Gebruik je wel de audio out L/R (achterkant) van de TV met de tulpstekkers?
Zie dat de TV ook n.l. audio in L/R (zijkant) heeft.



Ik heb de juiste uitgang van de TV gebruikt, inderdaad onderin. Bij de HC via AUX IN. Echter er komt geen TV geluid richting HC.

Volgens een aantal internet webwinkels zijn de HDI aansluiting inderdaad HDMI 1.4. dus zou het morgen moeten lukken met deze kabel. Duimen maar weer.


Bedankt.
 
Ik heb de juiste uitgang van de TV gebruikt, inderdaad onderin. Bij de HC via AUX IN. Echter er komt geen TV geluid richting HC.

Volgens een aantal internet webwinkels zijn de HDI aansluiting inderdaad HDMI 1.4. dus zou het morgen moeten lukken met deze kabel. Duimen maar weer.


Bedankt.


Volgens Samsung is inderdaad HDMI 1.4 ondersteund bij de HC.

HDMI 1.4 kabeltje ontvangen en aangesloten op de TV via HDMI ARC en op de HC via HDMI 1.

De afstandbediening werkt goed. Na spanning afhalen van de HC en weer aanzetten werkte de AB weer.

Echter de instellingen vormen nu het probleem, de audio van Tv naar de HC werkt nog steeds niet. Althans dat denk ik.

Ik vraag me af of ik de Anyet functie van de Samsung H.C wel kan gebruiken bij de Philips TV. Het lukt tot nu toe niet.

Welke instellingen moet ik dan doen bij TV en de HC??????? Ik zie nergens bij Samsung Benelux op You Tube een voorbeeld hiervan, maar ook verder niets.:evil:

Wie het weet mag het zeggen. :)


Loek.
 
Anynet gaat niet lukken bij een niet Samsung apparaat,

''The main drawback to this system is that it only works with Samsung products"

http://www.wisegeek.com/what-is-anynet.htm

Hier nog een review van iemand met hetzelfde probleem,


Als laatste test wil ik gewoon TV kijken met het geluid via de home cinema set. En dan gaat er iets niet goed. Wat ik ook doe met de instellingen van zowel mijn TV als de Samsung set, alleen geluid via de TV speakers en niet de Samsung set. Handleidingen, ook van mijn TV er bij gepakt. Geen duidelijke oplossing te vinden in de boekwerkjes. Dan maar eens de TV niet alleen via HDMI met de Samsung set verbinden maar ook de optische kabel aansluiten. En ja hoor, dan gaat het werken. En ik maar denken dat HDMI voor beeld en geluid was. Geluid loopt met de optische kabel niet helemaal synchroon, maar dat is via het instellingen menu snel te verhelpen

http://www.homecinemacenter.nl/review/104143/category-181299-hele-assortiment/samsung-ht-c6500.html

En over de HDMI versie? Ik zag verschillende cijfers, de één zegt 1.4 de ander 1.3.

Maar goed, wat ik al eerder poste, sat er een verloop kabel bestaat van optisch naar coaxiaal.
Mischien dat het daarmee lukt, google maar eens.

Succes
 
Anynet gaat niet lukken bij een niet Samsung apparaat,

''The main drawback to this system is that it only works with Samsung products"

http://www.wisegeek.com/what-is-anynet.htm

Hier nog een review van iemand met hetzelfde probleem,


Als laatste test wil ik gewoon TV kijken met het geluid via de home cinema set. En dan gaat er iets niet goed. Wat ik ook doe met de instellingen van zowel mijn TV als de Samsung set, alleen geluid via de TV speakers en niet de Samsung set. Handleidingen, ook van mijn TV er bij gepakt. Geen duidelijke oplossing te vinden in de boekwerkjes. Dan maar eens de TV niet alleen via HDMI met de Samsung set verbinden maar ook de optische kabel aansluiten. En ja hoor, dan gaat het werken. En ik maar denken dat HDMI voor beeld en geluid was. Geluid loopt met de optische kabel niet helemaal synchroon, maar dat is via het instellingen menu snel te verhelpen

http://www.homecinemacenter.nl/review/104143/category-181299-hele-assortiment/samsung-ht-c6500.html

En over de HDMI versie? Ik zag verschillende cijfers, de één zegt 1.4 de ander 1.3.

Maar goed, wat ik al eerder poste, sat er een verloop kabel bestaat van optisch naar coaxiaal.
Mischien dat het daarmee lukt, google maar eens.

Succes


Ik heb een converter gekocht om mijn optische kabel vanaf de HC aan te sluiten op de TV via een Coax punt, en nu heb ik inderdaad geluid van de Tv via mijn HC. Hoera!!!

Perfect geluid, via de B-in functie van de HC.

Bedankt voor de tips Loek.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan