philips tv half rood

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmie531

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2009
Hallo,

Als ik mijn tv aanzet is de rechterkant van mijn beeld rood en wazig.
Ongeveer na 10mimuten verdwijnd dit en heb ik weer normaal en goed beeld.
Iemand een idee wat dit kan zijn?

Hoi Timmie,
Dit is wat te weinig info, zo weten we niet hoe we je moeten helpen. Wat is het typenummer?
Als je nog garantie hebt, dan is dit het moment om even te bellen naar de winkel.
Gr Fabian

Dag, Op zijn best is dat een losse soldering, wat zichzelf toont wanneer je de printplaat wat verbuigt. Zelfde met de lintkabels en hun aansluitingen. Anders zal een technicus verschillende componenten moeten doormeten. Een total loss kan meteen al blijken wanneer contacten zijn aangetast door corrosie. Bekijk dit YouTube filmpje eens om een betere indruk te krijgen, hierin zie je dat zowel het beeld als de achtergrond verlichting uit twee delen bestaan. https://www.youtube.com/watch?v=mpp14G-c9Yo

Consumentenrecht in Nederland zegt dat een apparaat moet doen wat de consument ervan kan verwachten, ongeacht de afgesproken garantietermijn (TV gaat misschien 8 tot 10 jaar mee bij normaal gebruik, na 4 jaar de TV stuk, dan krijg je de helft van het bedrag terug van de winkelier). Zo snel mag die niet stuk zijn maar die wordt dan wel van binnen goed bekeken want als die gestoten is, vochtig heeft gestaan of bij jullie is het erg stoffig en vervuild door roken, dan is het eigen schuld dat een apparaat niet lang meegaat. In alle andere gevallen kan je bij vroegtijdig falen de winkel er op aanspreken.

Misschien is het een al afgeschreven TV en kan je het met een plakbandje nog even oplossen zoals in het filmpje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan