Philips TV herkent niet alle AVI bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerardbaart

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2007
Hoi Allemaal,
Ik heb net een nieuwe tv gekocht, de Philips 32PFL3008H/12.
"handig" hierin is dat ik via USB een harde schijf aan kan koppelen met mediabestanden.
Dus vol enthousiasme mij HDD erachter en jawel de tv ziet alle bestanden. probleem is dat niet alles wordt afgespeeld.
VIDEO_TS snap ik nog wel (het is tenslotte geen volwaardige mediaspeler, toch...?)
Maar avi moet toch lukken.
Bijzonder genoeg wordt de ene avi wélk afgespeeld maar bij een andere avi wordt bestand "niet herkend'

Heeft iemand enig idee waarom de ene avi wel en de andere niet wordt afgespeeld. Ik dacht dat alle avi's hetzelfde waren, maar
blijkbaar is dat niet het geval.
Alvast bedankt!

Kleine toelichting: Wat Lange Pier bedoelt met "container" is in .AVI bestanden allerlei codecs gebruikt kunnen zijn. Welke codecs de Philips ondersteunt zul je in de handleiding moeten achterhalen (in onderstaande link: De gebruikershandleiding, pagina 9).
Citaat (voor wat codecs van .AVI bestanden betreft) wat er wordt ondersteund:
MPEG1,2,4
Xvid
H.264,
VC1,WMV3,
Sorenson H.263
Motion JPEG
Dat zijn overigens wel de meestgebruikte, maar je kunt natuurlijk .AVI bestanden hebben waarin ander codecs zijn gebruikt.

Mogelijk helpt een firmware update van de tv je nog wat verder, maar algemeen geldt: Er bestaat niet zoiets als het AVI bestandsformaat, juist omdat het een container-formaat is.

Support voor je tv: hier
Staat ook een update van 31-8-2013, dus mogelijk maakt die het mogelijk om meer types AVI bestanden af te spelen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
bedankt voor snelle reactie. :thumb:
ik weet nu wat avi is ( kort gezegd van alles dus...)
maar hoe kom ik er nu achter wat de verschillen zijn en hoe ik de niet herkende avi's tóch kan afspelen.
Dus in welk formaat moet ik de avi omzetten om alles te kunnen afspelen.

Software update heb ik al gedaan,
Voor avi kunnen dus verschillende codecs zijn. Maar waar kan ik dat vinden
als ik in eigenschappen kijk van een willekeurig avi bestand vindt ik niet meteen welk video formaat (codec?) het is.

Wat ik dus zou willen is een manier om te zien welke avi, welk videoformaat is zodat ik het zn aan kan passen aan de ondersteunde formaten van de tv.

Bijlagen

• Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    61,8 KB · Weergaven: 372
@gerardbaart: Inderdaad kan (o.a.) GSpot je melden welke codecs er in een media-bestand gebruikt zijn. Kleine gebruikshandleiding: hier
Alternatief voor GSpot is MediaInfo

Tijs.

Boven mijn reply lezen en de links bekijken?
Met Gspot de codec ontdekken en eventueel het bestand omzetten naar Xvid, die wordt wel ondersteund.

@langepier en @dnties
Superbedankt voor de info,
Ik ben weer een stukje wijzer geworden.
Heb net met Gspot en Freemake een avi omgezet en het is gelukt!!
Nogmaals bedankt:thumb:

(heb ik voorlopig weer ff wat te doen, moet nu nog zo'n 150 films checken/omzetten :shocked: :) )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan