Philips Webcam PVC680k

Status
Niet open voor verdere reacties.

Captain Schaap

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Jajaja, weer zo'n leuke...

Heb gisteren mijn webcam weer eens aangesloten. Alles perfect, Win XP home SP2 herkent het apparaat keurig en loopt echt als plug & play.

Nu... mijn pc komt uit de slaapstand, en herkent de webcam enkel nog als een onbekend USB apparaat.

Geen probleem dacht ik, USB-stekker eruit, ff opnieuw opstarten en weer inpluggen... niets! Heb inmiddels alle combinaties geprobeerd van eruit halen, pc uiztetten, opnieuw aan, usb erin...

Allemaal geven ze nu als resultaat Onbekend apparaat.
Heb nog geprobeerd drivers te installeren van Philips zelf voor WinXP, en deze wil ze niet eens installeren omdat het niet geschikt is voor een Onbekend apparaat.

Het lijkt wel alsof WinXP er vrede mee heeft dat het een Onbekend apparaat is, het geeft verder geen meldingen dat het apparaat dus niet juist is geïnstalleerd...

Weet iemand een oplossing of suggesties!?!?

Alvast bedankt! :thumb:

Verwijderen in hardware-apparaatbeheer dan opnieuw opstarten als het goed is geeft die aan dat er nieuwe hardware is gevonden hierbij de drivers van philips installeren.

Nee, helaas geen efect.

Hij meldt inderdaad dat er een nieuw apparaat is gevonden en installeert 'm vervolgens als Onbekend apparaat onder het mapje USB-apparaten.

Via apparaatbeheer probeer ik dan alsnog de juiste driver te installeren, maar WinXP weigert door te gaan en installeert 'm opnieuw als Onbekend apparaat...

<zucht>

Groeten!

Verwijder nog eens in apparaatbeheer webcam niet aansluiten dan opnieuw opstarten dan drivers installeren vanaf cd dan pc uitzetten webcam aansluiten en dan opnieuw opstarten kan zijn dat die dan wel herkend wordt.

:( alweer geen succes...

Maar... net zojuist toen ik de pc even uit de slaapstand haalde... voila... webcam online en herkend door WinXP.

En alles werkte 100%. Maar na opnieuw opstarten was de pret over... Onbekend apparaat!

Ik geef 't op denk ik maar...

In ieder geval hartstikke bedankt!

Het ligt aan de installatie want ik heb het zelfde probleem gehad bij mijn dochter.
Je moet gewoon alles eens verwijderen en weer aan dan als die nieuwe hardware aan geeft de drivers vanaf cd laten installeren.

Mischien een hele domme vraag maar hoe staan ze in je bios? Zijn ze daar wel aangezet, en staat USB 2.0 wel aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan