Phishing email ontvangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle722

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2011
Heb al een tijdje niets van mij laten horen, mijn excuses.
Maar zeg maar zo, "Geen bericht is goed bericht".

Heb in twee weken tijd via UPCmail drie verschillende mails, d.w.z. wel dezelfde inhoud maar iedere keer een ander emailadres,
eindigen op upcmail.nl.
UPC heeft nu twee keer het wachtwoord aangepast. (Was zo stom om de eerste mail te openen)
De derde keer hebben ze mij een ander wachtwoord tegemoet doen komen via de post.

Heb nu een beveiligde router met WIFI van UPC geïnstalleerd, heb het programma Malwarebytes Anti-Malware geïnstalleerd en meteen een scan laten uitvoeren, vond nog 43 bestanden. Meteen verwijderd. Het beveiligings programma van UPC ontvangen en op mijn laptop geïnstalleerd.

Nu komt mijn vraag, vanmorgen kreeg wéér een mailtje (Nu herken ik ze wel) deze heb ik niet geopend maar meteen verwijderd uit mijn mailbox.
Omdat ik het niet geopend heb en dus ook niet op de link heb gedrukt, kunnen ze me nu toch niets wijzigen in mijn UPC webmail?
De laatste keer kon ik ineens niet meer mijn mailprogramma openen, met de toen gewijzigde wachtwoord werd niet geaccepteerd.

Tot nu toe heb nog geen problemen ondervonden.

Nogmaals, vanmorgen kreeg wéér een mailtje (Nu herken ik ze wel) deze heb ik niet geopend maar meteen verwijderd uit mijn mailbox.
Omdat ik het niet geopend heb en dus ook niet op de link heb gedrukt, kunnen ze me nu toch niets wijzigen in mijn UPC webmail?

Kijk uit naar jullie reacties.

Behoorlijk chaotische uitleg ! hoezo die dubbele text ?

Jij hebt iets ( zo zie ik zelf ) over ongewenste UPC mails dat je binnen krijgt en die afzender's adressen eindigen ook op upcmail.nl ...toch ?
en jouw wachtwoord werd ge-wijzigd omdat jij hebt deze mail ( van UPC ? ) geweigert te lezen, hoezo bel je dan niet UPC helpdesk, en zelf niet doorgeeft die adressen plus deze hier uitleg ook
wie weet misschien over een/ of ander misverstand sprake is ? elk provider heeft namelijk klachten afdeling ...:(

Sorry, voor het chaotische verhaal. Maar de afgelopen weken waren ook chaotisch. Anyway, heb hierover al contact gehad met UPC. En hebben de klachten behandeld. Alleen wilde via jullie weten of het kwaad kan dat die betreffende mail nog in mijn mailbox komt?
Wat ik tot nu toe heb gedaan is, het bericht zonder te openen te verwijderen en aan te geven dat dit Spam is.

Als het goed is hoort het nu afgelopen te zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan