PhotoDraw 2000 foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnyBoy

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2000
Ik kan PhotoDraw niet meer opstarten. Heb hem al gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd zonder succes. Er verschijnt een melding dat er een fout is opgetreden met de vraag tot rapport verzenden, de standaard melding. Hoe kan ik dit verhelpen zodat ik toch PhotoDraw kan gebruiken?

Bijlagen

• foutmelding.jpg
    foutmelding.jpg
    22,6 KB · Weergaven: 40
Negatief, heb systeemherstel uitgevoerd maar kon deze niet uitvoeren. Er was nochtans een vorig herstelpunt in het vet aangeduid.

Dan zal het wat werk worden.
Alle verwijzigingen in het Register van het programma verwijderen.ook in Programfiles/common,je Pefetch folder legen en alle directories handmatig weg doen.
Er nog een Regcleaner erna overheen laten gaan,als ook CCleaner.
Daarna weer installeren

Ja, dat zal een werkje voor morgen zijn. Ik laat je weten of het gelukt is. Alvast bedankt !

Hello JohnyBoy

kan je hier iets mee?

Als je in XP photodraw uit laat voeren onder windows 98 compatibiliteit dan werkt hij hier gewoon
heb je dat al geprobeerd?
rechter muisknop op photodraw dan -->eigenschappen --> compatibiliteit
vinkje aanzetten en hem op windows 98 zetten

moet nog bijgevoegd worden: eerst PC rebooten en dan pas Photodraw starten.

Ik had een gelijkaardig probleem en ben er aldus uitgeraakt.

Veel suc6!

nIh1IlO

NIh1IlO, bedankt !

Yep, dit lukt wonderbaarlijk. Bedankt voor de tip en prettig weekend ! :thumb: JohnyBoy

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem gehad op mijn pc, eveneens was bovenstaande oplossing prima.
Doch op een nieuwe pc voor iemand anders die ik vandaag volledig in orde bracht, werkt bovenstaande oplossing niet.

Nog eventuele tips? Is nogal dringend want klant gebruikt dit programma voor z'n beroep. :rolleyes:

Alvast bedankt.

Ok, na PD2000 verwijderd en opnieuw geïnstalleerd te hebben lukte het wel onder W95. :thumb:

Hello loulou72

alweer een tevreden klant die het bewijs heeft geleverd dat 'de aanhouder wint'!

Vriendelijke groeten! :thumb:

Toch vind deze aanhouder geen oplossing voor onderstaand probleem.

Een probleem dat me bezighoudt is het volgende:

Als ik in PhotoDraw werk, en ik wil een document opslaan, dan lukt zulks niet onder de benaming die ik wil.
Ik geef een voorbeeld.
Stel: ik wil het document 'Tuinplan' opslaan. Ik doe "Bestand opslaan als" en tik vervolgens "Tuinplan" in. Als ik enter, dan slaat het programma enkel de eerste letter, de T dus, op.
Hoe komt dat? En kent iemand daar een oplossing voor?

Hetzelfde probleem doet zich overigens voor bij alle andere begrippen die ik wil opslaan hoor. "Ontwerp" wordt "O", "Vergadering" wordt "V" enz. Ik kan dus enkel maar letters opslaan in plaats van woorden. Naderhand kan ik de naam dan wel gaan aanpassen. Maar dat het vervelend is, begrijpt u wel.

Iemand een oplossing? Ik zocht me al suf in de instellingen, maar vind het niet...

Let wel, het is enkel met Photodrawbestandjes, hé.

Hello loulou72

ik had er eigenlijk nog niet bij stilgestaan maar ik ondervind hetzelfde fenomeen.
Ik vond het uiteraard ook eigenaardig doch dacht dat het een toevallige fout betrof die ik verhielp door het bestand anders te gaan benoemen.

Voor het fenomeen zelf heb ik ook geen verklaring. Hopelijk is er iemand die ons op het goede spoor kan brengen zodat we ook deze storingszender (wellicht van Billie en Co) uit de ether kunnen doen verdwijnen.

Groeten

nIh1IlO

Vreemd, want vroeger had m'n vriend dat niet en nu na een herinstallatie wel.
Hij vermoedt dat hij eens in de instellingen iets aangepast heeft maar kan zich niet meer herinneren wat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan