Photogallery in Frontpage

• Onderwerp starter Onderwerp starter MDG
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MDG

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2004
Ik wilde een fotopagina maken met behulp van insert - photgallery uit frontpage.
Ik wil mijn thumbnails alleen iets groter dan standaard staat ingesteld. Als ik het verander bij een foto die horizontaal staat en kies set as default, maakt hij de foto's die verticaal staan heel vreemd van vorm. Het buttontje ratio behouden helpt niet.

Wie kan mij helpen of heeft andere handige tips om een fotoboek te maken ( liefst via frontpage).

Ik gebruikte eerst via ACDSee een HTML pagina maken, maar dan verwijzen de foto's dus naar de plek op de computer.

de meest simpele methode om een pagina met fotos te maken is door een tabel in te voegen.. daar zet je dan je thumbnails in.. maak daarna per foto een nieuwe pagina aan waarop je de foto op zijn ware formaat zet. zet op die pagina een terug knop die linkt naar je hoofd foto pagina. Zorg dat je daarna je foto's als hyperlink maakt zodat als men op de foto klikt er een nieuwe pagina opent waarin je de foto op groot formaat ziet.
Zorg wel dat je in je html code dan je img source aanpast dus als er bijvoorbeeld staat:
img source='mijn website/foto's/foto1.jpg
maak hier dan van img source='foto1.jpg
anders ziet je server de foto niet...

gr
aurora

Nog geen reactie

Niemand heeft een handige tip. Werkt er niemand met frontpage ?

Ik krijg wel fotopagina's, maar misschien kan het sneller en waarom maakt hij meerdere mappen aan.

:( ik dacht toch echt dat mijn tip hielp hoor!

maar goed.. je hebt tegenwoordig heel veel sites waarop je (na aanmelding) een gratis fotoalbum kan maken... zoals op bijv. picturetrail.nl

nadat je hier dan je foto's hebt geplaatst maak je heel simpel een knop aan in je menu die je laat verwijzen naar je site op picture trail... zorg dat je knop hem opent in hetzelfde venster en dan kan je op die manier heel snel en mooi je foto's laten zien..

ik heb het vroeger ook wel eens gedaan door een tabel in te voegen en daarin mijn foto's te zetten (als thumbnails) en daarna heb ik van mijn foto's een hyperlink gemaakt naar een nieuwe pagina waarin de foto op groot formaat te zien is...
dat is volgens mij de meest makkelijke manier om het te doen...

en over je site met ACDsee.. waar ik zelf ook graag mee werk. als je site verwijst naar de foto's op je pc dan moet je je html code aanpassen...
kies daarvoor links onderin de tab HTML en ga naar de links van je foto's...
haal dan alle dingen die voor de naam van je foto staan weg.. bij. img src:'mijn documenten/foto's/foto1.jpg'
en maak daarvan img src:'foto1.jpg'
op deze manier doen je fotos het wel online

groetjes
aurora

Bedankt

Zo rot was het niet bedoeld hoor.
Maar ik vond het nog erg veel werk.

Ik heb je nieuwe tips uitgedraaid en ga daar mee aan het werk ! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan