Photoshop als wordpress theme exporteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

carlotruck

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2010
Is er een mogelijkheid om, net zoals project Divine, gratis je .psd site om te zetten naar wordpress themes?
Divine is deels gratis maar naar verloop van tijd niet meer.

Google heb ik geprobeerd, als het niet kan, doe ik liever een betaalde service, met goede kwaliteit.

Alvast bedankt.

Divine moet gedownload worden begrijp ik? Ik ken het programma niet maar probeer even mee te denken. Als je Divine gebruikt is het in het begin gratis en daarna moet je na een tijdje gaan betalen, is een herinstallatie ervan niet een oplossing om gratis verder te gaan?

al is gedacht aan adobe illustrator ?

kan je een ontwerp mee slicen ( net als photoshop ) en dan exporteren als css3 via " save for web and devices "

resultaat is een html bestand met alles divs, een css bestand met de afmetingen van de divs en de achtergrond afbeelding. en een map met de afbeeldingen.

via deze manier word 90% van het werk voor je gedaan. *let wel op, dit geeft absolute possition divs*

Hoe doe ik dat dan verder in wordpress? Ik weet veel van websites, want eerder maakte ik alles in dreamweaver en photoshop en fireworks, maar ik ben net begonnen met wordpress.

dit staat allemaal in de wordpress codex maar ik geef toe, dit is een beetje werk.

ik denk dat de snelste manier ( en makkelijkste ) is om een blanco wordpress theme te downloaden.
hier staat alle code al in :)
en hoef je in bv dreamweaver alleen nog maar je plaatjes toe te voegen ( je design dus )

voor een nog snellere oplossing zou je een bestaande wordpress theme / design kunnen downloaden die ongeveer de layout heeft die je wil. en dan de plaatjes te veranderen.

@DomsNowhere

Is helemaal goed, bedankt voor je advies. Voor klanten maak ik sites op maat met dreamweaver en photoshop en fireworks. Oefen ik eerst nog een tijd met wordpress voordat ik met eigen templates begin.
Bedankt allemaal!

Er is trouwens geen gratis alternatief als divine-project? Zie eerste post.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan