Photoshop ergernisje

Status
Niet open voor verdere reacties.

lokoloko

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jan 2002
Hallo, mijn vraag gaat over knippen en plakken in photoshop, ik wil graag en een leeg veld in photoshop meerdere afbeeldingen naast elkaar plakken, nu heb ik 6 foto's geopend in ps en 1 leeg veld als ik dan de eerste foto via bewrken er in plak dan kan ik de foto via transform alle kanten opschuiven, tot zo ver gaat het goed. Nu wil ik de volgende foto erin plakken maar dat gaat dan niet omdat ik de eerste foto die er in is geplakt niet vastgezet kan worden dus een definitieve plek krijgt en nadat ik met de andere foto ben bezig geweest staat ie weer in het midden van het veld grrrr
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat dan wel voor elkaar krijg?
Bedankt

Elke foto in een nieuwe layer zetten (knopje links naast het prullenbakje in het layers tabblad).
Vervolgens kan je door een layer aan te klikken de foto daarin bewegen.

MVG

Wanneer je 1 van de foto's selecteerd met het onderbroken rechthoekje tool (marquee)(linksboven in de gereedschap box), dan op kopieren klikt bij bewerken, dan het nieuwe veld aanklikt, dan weer bewerken en plakken, zou je het met het verplaats (move) tool (naast marguee) moeten kunnen plaatsen waar je wilt. Doe je dit hetzelfde met foto 2 krijg je dus in je nieuwe veld een tweede laag die je onafhankelijk van elkaar kan bewerken en dus ook verplaatsen. Ik heb helaas een engelse versie en weet niet exact wat de nederlandse benamingen zijn van de gereedschappen. zorg er wel voor dat je nieuwe veld groot genoeg is om alle foto's in kwijt te kunnen.
Gr. Erik.

Allebei bedankt dit is precies wat ik wilde weten! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan