Photoshop fonts

Status
Niet open voor verdere reacties.

Forza Utreg

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 aug 2001
Hallo,

Ik heb hier een cd liggen met 6000 fonts voor Windows.
Installeren gaat prima, alleen als ik PS open, zie ik wel een heleboel fonts...tot de letter S. Alle fonst die met een ander cijfer beginnen krijg ik niet meer te zien. Dus bv ook Verdana niet.

Als ik echter PS 3x opnieuw opstart, komen er telkens wat meer bij. Lijkt er dus op dat PS er zoveel niet in 1x kan "lezen". (als je PS start zie je: reading Fonts)

Een paar vraagjes:
  • Zijn 6000 fonts gewoon teveel? Zelf vind ik van wel, maar ga ze natuurlijk niet eerst allemaal bekijken en uitzoeken die ik mooi vind.
  • Kun je fonts in eigen mappen zetten of herkent PS ze dan niet ?(readme van PS zegt daar niets over
  • Is erg een progje waar je de lettertype van te voren kunt zien, zodat ik alleen diegene selecteer die ik mooie vind?

Oja: fonts heb ik zowel in C:/windows/fonts gezet alsmede C;/programs/common files/adobe/fonts

bvd
Gr Daan

Ik meen mij te herinneren dat Microsoft ooit een advies had uitgegeven om niet meer dan 2500 fonts te gebruiken..

Het installeren van zoveel fonts maakt je computer ontzettend traag.
Ik heb een dvd met allemaal fonts en een fontreader programma, Font Xplorer
Op het moment dat ik een font in Photoshop wil gebruiken is het genoeg om alleen dat font te openen en dan is het bruikbaar in het programma.

Geplaatst door XP_PC
Ik meen mij te herinneren dat Microsoft ooit een advies had uitgegeven om niet meer dan 2500 fonts te gebruiken..

Duurt idd wel ff voordat PS ingeladen is, dus dat heb je goed gelezen.

@Miem....Ik zal eens kijken naar je link.

bedankt tot zover.

BTW: ik kreeg geen email notificatie van deze berichten. Aangezien ik moeilijk op helpmij kom, zal het daar mee te maken hebben?

Gr Daan

BTW: ik kreeg geen email notificatie van deze berichten. Aangezien ik moeilijk op helpmij kom, zal het daar mee te maken hebben?

Ikzelf krijg ze nog wel binnen maar er zijn weer wat databasemoeilijkheden ja.

Die van jou kreeg ik nu ook XP.

Vraag is trouwens opgelost. De demo van Font Xplorer die Miem aangaf in zijn (haar?) link, werkt perfect!
Bedankt jullie beide!

Gr Daan

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Forza Utreg
Die van jou kreeg ik nu ook XP.

Hij was al een tijdje veranderd in jou naam hoor....:D
Komt omdat ik zoveel "Crash" met NFS:U LOL :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan