photoshop foto's verkleinen

Status
Niet open voor verdere reacties.
oke thanks :) dan klopt het wel idd...
Ik sleep t dan gewoon naar mijn eerder geopende achtergrond en dan ontstaat laag 1 zie ik, dus dat is mooi.
 
ehm... ik krijg em niet geopend in Photoshop... krijg de melding:

foutmelding.jpg

:eek::evil:
 
Wat deed je voor dat je die foutmelding kreeg? De afbeelding er in slepen?
 
wat ik deed:

klik op jouw link
bestand downloaden
photoshop staat open: ik open jouw bestand .... en toen de foutmelding

Ik moet dit bestand openen met photoshop neem ik aan?
Klopt het dat ik via jouw link op een website kom waar ik jouw bstand kan downloaden?
 
Ja ik heb het bestand daar geupload omdat op helpmij ik niet groter kon dan 100 KB. Is het bij jou wel een PSD bestand? anders moet je hem gewoon kunnen openen in photoshop.
 
Daar is dan iets fout gegaan denk ik. Als ik de link aan klik en op download klik dan krijg ik een voorbeeld te zien. Als ik dan rechter muisknop bestand downloaden. Bestand-RMOWIXTLLIEP&download=M4DSQM7VA3LV.psd

Ik heb hem ook even op me site gezet. www.dutchies.host56.com/naamloos.psd download hij hem meteen.
 
thanks! Dat is idd wat ik wil ... heb je snel voor elkaar trouwens haha... makkelijk he als je weet hoe het allemaal werkt !
Het is overzichtelijk ja ... het ziet er ook wel uit zoals bij mij.. in het geheel snap ik nu wel een beetje hoe het werkt met die lagen enzo... dank hiervoor.

Ik was zelf bezig om iedere foto alvast op maat te maken... zodat ik straks een nieuw doc. kan maken en heel gemakkelijk de juiste formaat foto's kan openen en neerplaatsen. Dus ik had zeg maar 1 zo'n laag met 1 zo'n foto (net als bij jou nu per laag 1 foto staat) en die wilde ik dus opslaan zodat ik een foto van 3 x 3 cm heb. Snap je?
Maar zo'n laag ALLEEN kan je niet opslaan?

En als jij nu dit allemaal bij elkaar wil opslaan? kan je dit dan gewoon als jpeg opslaan? ... moet je dan eerst alle lagen samenvoegen? neem aan van wel
 
trouwens ontzettend bedankt voor je hulp tot nu toe he .. echt fijn dat er iemand is die zoveel moeite in een "onbekende beginneling" stopt :)

snap het ook als je hier geen tijd/zin in hebt !

ik zit nu jouw creatie eens te bekijken en door het zo bij elkaar te zien wordt het wel een stuk duidelijker.
wat ik vreemd vind, is dat als ik bijvoorbeeld alleen layer 1 zichtbaar maak en ga bewerken, .. en ik op M klik .. dat ik dan niet de foto/t plaatje .. maar de 13x18 doc geselecteerd krijg en kan wijzigen aan formaat. Hoe heb jij die plaatjes zo gemaakt? Ik zou toch dat plaatje moeten kunnen bewerken (bv 5x5 maken)
 
Als je hem opslaat dan krijg je alle lagen bijelkaar als jpg als je de lagen die je niet wilt zien uit zet met het oogje bij lagen en hem opslaat krijg je alleen de laag te zien die wel zichtbaar is.

PhotoShop is veel uitesten en tutorials volgen zo heb ik het ook ooit geleerd en nog steeds volg ik af en toe rits het programma is zo uitgebreid dat je over 10 jaar nog niet alles kent. Zo blijft het ook leuk.
 
haha ja ik geloof best dat je hier jaaaaaren zoet mee kan zijn :) leuk hoor

Nou het is niet te geloven... maar het lukt !!! Ik ga eens wat goochelen met mijn creatieve brein :p en kijken wat er voor uitnodiging uit gaat komen.

Echt onwijs bedankt voor je hulp ! Ik zal je verder niet teveel meer bestoken met vragen (hoop ik!) haha.

Mijn dank is groot
 
kim82

Daar ben ik weer even...

weet iemand hier hoe je een mooi kader om een foto heen krijgt?
of een kader om de gehele kaart?

ik dacht

1: ik wil een rand met ballonnen (kader) rondom de buitenkant kaart. Dus open ik een foto/achtergrond ... op 13x18 formaat .. en dan heb je die als achtergrond

2 : dan wil ik de rest van de kaart-achtergrond gewoon effen geel (als voorbeeld) .. dus open ik een nieuw bestand met een iets kleiner formaat als 13x18 .. leg deze als laag op de achtergrond en dan heb je een rand?
Nou dat werkt dus niet :evil:
Klopt mijn gedachtengang wel? ik krijg een nieuw (wit) bestand wel geopend .. (als achtergrond ) dan sleep ik het naar mijn "kaart" maar dan werkt niet...

en hoe krijg ik een rand bij mijn kleine fototjes?
 
de rand / balonnen moeten binnen de 13x18 .. aangezien ik deze ontworpen kaart ga afdrukken op 13x18. Dus alles moet zich binnen dat gebied afspelen...

wat mij trouwens opvalt nu ik zo bezig ben (misschien weet jij hoe dat komt)...

ik ben de fototjes nog steeds allemaal op 1 formaat aan het maken, gaat aardig goed :)
alleen toch vreemd als ik een foto heb die ik open van een hogere pixel/resolutie (dus genomen met een andere camera .. dan mijn simpele canon) .. en ik wil de foto in zo'n 5 x 5cm hokje (M) proppen... ik bij M 5x5 invul (wat ik al de hele tijd doe...) maar dan ineens is het hokje niet meer 5x5cm maar kleiner dan bij mijn andere foto's ... terwijl mijn beeld gewoon op hetzelfde staat, dus het hokje is echt gewoon kleiner (het Lijkt niet alleen zo... het is ook zo... )
Snap je wat ik bedoel?
bij bijna alle foto's werkt het perfect ... met cntl + T de foto wat kleiner maken.. dan M .. dan 5x5 invullen en dan krijg ik precies het 5x5 hokje ... etc.
maar bij 2 foto's zit ik echt te Klooien, want als ik daar hetzelfde riedeltje doe, dan geeft ie een kleiner hokje :(
 
Dat heb ik nog nooit gehad, dat het hokje ineens kleiner wordt. Ik moet wel zeggen dat ik die optie in M bijna nooit gebruik ik wist het alleen toevallig.

Als je wilt dat er een rand binnen de 13 x 18 cm komt. Dan is het denk ik wel handig om hulplijnen te gebruiken dat je niet buiten je gebied komt. Maak eerst een nieuwe laag aan. gewoon zonder achtergrond je je bestaanden blad of begin een nieuw blad van 13 x 18 cm als je bang bent dat je hem verpest.

Staat je liniaal aan? anders Ctrl + R
Sleep vanaf de liniaal naar het veld en je krijgt een horizontale/verticale streep (ligt er aan of je aan de bovenkant of de zijkant bent begonnen).

Zet die op de plek waar tot waar je de ballonen wilt hebben doe dit bij alle 4 de kanten. Bij het printen krijg je dit niet te zien.
je kant ze ook weer weg slepen. (Op de liniaal kan je zien of je aan alle kanten even ver ervan af bent.
 
rv94 , ok.. misschien dat iemand anders wel weet waarom het hokje verkleind ?

Ik ga het straks eens proberen met die liniaal....
 
kim82

Heej

ik heb nog een vraagje, hopelijk wil iemand mij helpen....

stel; ik heb een plaatje met een boom en een huis ... ik selecteer het huis en knip deze uit ... hoe krijg ik dit plaatje dan ZONDER witte achtergrond (dus alleen het plaatje...) opgeslagen?
zodat ik alleen dit huis een andere keer weer kan openen en kan plakken op bv een kaart...

ik kan het nu wel knippen en plakken op een nieuw bestand, maar dan creeert ie automatisch een witte achtergrond achter mijn plaatje, en dat wil ik niet.

Iemand een tip?
 
Je kan de achtergrond verwijderen bij het nieuwe bestand. maar je kan ook denken van wat maakt het uit als je hem als jpg opslaat zie je de witte achtergrond toch niet meer.
 
hmm als ik em als jpg opsla, dan zie ik nog wel de witte achtergrond ...

Oke zal toch eens kijken of het mij lukt om die achtergrond te verwijderen, tot nu toe nog niet :) bedankt weer voor je hulp
 
Als het goed is, is de witte achtergrond met een slotje vergrendeld. Dan moet je enter doen bij die laag en dan op ok klikken. Zo kan je de laag wel verwijderen. Als je de laag uit zet met het oogje krijg je hem ook niet te zien als je hem opslaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan