Photoshop Large Document Files

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ko S

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2007
Berichten
44
Hey, ik zit weer met een probleem :(

Ik heb uit een bestandje 2 andere bestanden ge-extract. Beiden zijn *.psb bestanden en 63.8 kB groot.
Diverse file-extension sites zeiden mij dat dit een speciaal Photoshop formaat was, voor bestanden van meer dan 30.000*30.000 pixels.
Ik heb zelf geen Photoshop, dus ik vroeg mij af of iemand zou kunnen kijken of deze bestanden inderdaad geïmporteerd kunnen worden in Photoshop.
Ik had ergens gelezen dat je deze niet op de normale manier kon openen. Het zou niet met alle versies werken en je moest bepaalde dingen aangevinkt hebben in je instellingen.

Zou iemand voor mij kunnen kijken of deze bijgeleverde bestanden geopend kunnen worden? Zo ja, is het mogelijk ze te exporteren in een "normaal" afbeeldingsformaat??

Alvast bednakt! ;)
 

Bijlagen

  • PSBfiles.zip
    45 KB · Weergaven: 30
Hoi,

Ik heb het even voor je geprobeerd. Er staat wel het Photoshop-icoon bij, en bij klikken opent Photoshop. Maar, ik krijg helaas de foutmelding
Could not complete your request because it is not a valid Photoshop document.
:confused:

Ik zal nog even wat andere wegen proberen, als het lukt kan ik ze voor je omzetten... laat het nog weten :).
edit: Ik zal dit straks even proberen, moet nu eten ;)
 
Laatst bewerkt:
Als het bestand groter dan 30.000 pixels is, dan is het een beetje raar dat het maar 63 kb groot zijn :rolleyes: het lijkt me dus corrupt...
 
Correctie, als je de bestandsnaam "zone_hw_boathouse_dd" Googled dan blijkt het iets te doen hebben met een 3D model bestand wat bij een Harry potter game hoort.... als je bestandsnaam bekijkt dan zie je dat de eigenlijke extensie .str is...
Ik denk niet dat je dit met photoshop kan gaan openen maar dat dit bij een 3D model programma hoort.
 
Het is inderdaad echt niet te openen in Photoshop., op geen enkele manier bij mij. Die extra optie op die website die ik gaf zit blijkbaar niet meer in CS3. CS3 zou ze standaard moeten openen...
Dus Paintje heeft gelijk :)
 
Correctie, als je de bestandsnaam "zone_hw_boathouse_dd" Googled dan blijkt het iets te doen hebben met een 3D model bestand wat bij een Harry potter game hoort.... als je bestandsnaam bekijkt dan zie je dat de eigenlijke extensie .str is...
Ik denk niet dat je dit met photoshop kan gaan openen maar dat dit bij een 3D model programma hoort.
Daar had ik niet voor hoeven Googelen, dat is namelijk mijn eigen topic op XeNTaX ;) . Ik zal het hele verhaal even uitleggen kort, want ik heb hier op HelpMij dacht ik ook al verwant topic over:
Ik wil bestanden uit Harry Potter and the Order of the Phoenix openen. Ik heb met diverse extractors bestanden uit het .big-resource-archief kunnen halen, te weten .shd, .ffs en .sdt bestanden. de .sdt bestanden zijn audio bestanden, ben ik inmiddels achtergekomen. De ffs en shd bestanden heb ik geen idee van, maar ik verwacht een 3D model en de texture. Toen ik het .ffs-bestand opende met Extractor v.2.5.38.966 van Nova Software, kwamen er twee PSB graphics files uitgerold. Deze bestandsextensies zouden volgens internet moeten wijzen op Large Document Files van Photoshop. Ik heb zelf geen Photoshop, daarom keek ik of iemand dat even wilde checken voor mij.
Alles duidelijk nu?
Als dit geen textures zijn, dan weet ik het ook allemaal niet meer. Ik krijg de bestanden op geen enkele manier open en EA Technical Support wil me niet echt helpen, heb ik het idee......... :(
 
:confused:Nee die gaan je niet helpen nee, en ontwikkelaars van sofware en spellen houden zich vaak niet zo aan bestandsextensies, aangezien ze zelf de software ontwikkelen voor enkel hun eigen applicatie kunnen ze zelf de extensie benoemen en ik denk dat het eerder toeval is dat dit op een adobe large format bestand lijkt.
Het is immers ook maar 60 KB dus large kun je dat niet noemen.
 
Zoiets verwachtte ik eigenlijk al min of meer.

Desondanks zouden de bestanden in principe toch op een of andere manier open moeten kunnen, toch? Bij veel games is het immers mogelijk te 'modden' (hoewel Electronic Arts op dat gebied niet heel erg veel doet met bepaalde games). De bestanden moeten door henzelf toch ook open te krijgen zijn? Ik snap ook wel dat ze hun software liever niet willen verspreiden, maar het moet toch ergens mogelijk zijn om iets met die bestanden te doen? Het .sdt bestand heeft iemand immers ook weten te converteren naar een gangbaar formaat...
Als ik bijvoorbeeld met een Hex Editor naar het .ffs of .shd bestand kijk, zie ik toch informatie die enige hint zou moeten geven... Iemand daar ervaring mee?
Hier de bestanden nogmaals.
 
(Naar aanleiding van de reminder van watchdog@helpmij.nl)

Echt niemand die regelmatig met Hex Editors in bestanden kijkt op zoek naar patronen ofzo? :(
In één of beide bestanden kwam ik een hele lijst tegen met locaties van bestanden, maar hoe ik die er in hemelsnaam uit moet halen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan