photoshop layout in html

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkandries

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2008
ik heb voor een website nu de hele layout gemaakt in photoshop maar ik heb geen idee hoe ik dit nu als website krijg heeft iemand hier een goede uitleg van :o
alvast bedankt :thumb:

Dus je hebt een afbeelding gemaakt van hoe de pagina er uit moet gaan zien??
Zonder hyperlinks dus??
Je zult gebruik moeten maken van een webprogrammeer taal zoals HTML of PHP om een website te maken...

ja dat snap ik ook wel maar mijn vraag is of ik op een makkelijke manier over die layout heen de pagina kan maken

Je kunt de .psd aan een professionele designer geven? Wordt wel een duur grapje.

Anders niet echt; je zult de pagina alsnog zelf in HTML/CSS moeten maken, je kunt het iets makkelijker doen door een sleur-en-pleur programma voor websites te gebruiken maar dan is het altijd maar de vraag of het er in alle browsers uitziet zoals in photoshop, of alleen in de jouwe...

Even 'n opmerking over tabellen voor lay-out: dit is een zwaar verouderde methode. Vroeger had je geen andere methode, tegenwoordig wel.
Tabellen voor opmaak hebben enorme nadelen wat betreft toegankelijkheid voor spraakbrowsers e.d. Helaas kan dat veel mensen niets schelen. Maar ze hebben exact dezelfde nadelen voor zoekmachines: tabellen gebruiken voor lay-out garandeert haast 'n (veel) lagere plaats in de zoekindex.
Tegenwoordig (nou ja, tegenwoordig, al zo'n jaar of tien) zijn divs en css de aangewezen manier. Maar daarvoor zul je html en css moeten leren, of 'n wysiwyg-editor als Kompozer http://www.kompozer.net/download.php moeten gebruiken. Zo'n editor levert wel altijd slechtere code dan met de hand gemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan