photoshop layout klaar. hoe nu verder?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrHook

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2008
Hallo,
ik heb in fotoshop een lay-out gemaakt. maar hoe zorg ik er nu voor dat die goed in dreamweaver komt en hoe moet ik dan verder.

ik weet nooit wat ik wel en wat ik niet moet 'slicen' in fotoshop. en moet ik schaduwen ook mee slicen. en de tekst die ik in de lay-out typ hoe kan ik die aanpassen in dreamweaver?

ik hoop op een antwoord.

Mvg,
MrHook

Ik ging altijd gewoon alles handmatig slicen in paint op de pixels toe.. en dan verwerken in CSS :P

dat vind ik een beetje overbodig als het ook ingebakken zit in photoshop, maar wat moet ik dan precies slicen? de menu knoppen? header? appart of alles samen?

De slice tool is een stuk minder ingewikkeld dan het eruit ziet. Je hebt er echt geen tutorial voor nodig. Je pakt het slice potlood en dan trek je gewoon vakjes. Dit kun je eventueel uitlijnen maar dat spreekt voor zich. Daarna ga je naar Bestand -> Exporteren voor web & apparaten en dan druk je gewoon op OK. Dan is alles netjes in een tabel gezet die je zo in dreamweaver kan inlezen. Tekst enzo moet je gewoon in photoshop blijven bewerken

je kan toch in dreamweaver ook editeble region's aanmaken, dan kan je op elke pagina een template gebruiken die je zelf hebt gemaakt en in die region kan je dan tekst plaatsen op die pagina.

maar als ik bijvoorbeeld een lay-out maak moet ik dan een menu knopje appart slicen en ook de schaduw?

Dreamweaver is wel zo'n programma die overbodige htmlgedoe erbij zet in je pagina's. Wordt et nogal slordig.. maar is maar net of je er voldoende verstand van hebt :P

Ik lees een paar dingen die niet echt kloppen naar mijn mening:

A. Tekst in photoshop doen is een grote NONO omdat de meeste zoekmachines je site zien als een groot plaatje en hem dan gewoon weg overslaan en in google images zet..

B. Dreamweaver is een van de professionele programma's als je nu nvu frontpage ofso pakt kan ik nog zeggen nee dat kan echt niet (zelf werk ik in Notepad++ Hardcoding)

Hoe ik te werk ga als ik een template af heb in photoshop is het volgt:
Mijn site als voorbeeld: http://briansservice.nl

Wel wat verstand van css nodig!!!

1. Ik ga kijken wat ik in css kan doen en wat niet. Op mijn site zie je weinig schaduw en effecten. De grijze achtergrond van het scherm en het content blok = css
alleen mijn header en de groene balk is photoshop.

2. Dan teken je de "slice's" die je wilt de mijne waren:
http://briansservice.nl/images/header.png
http://briansservice.nl/images/background.png

3. Nu codeer ik de basis layout dus de div's zonder opmaak ofso wel voeg ik de afmetingen en positie's toe.

4. Nu stel ik op mijn header div de achtergrond image header.png in. de positie is: links en 50px van boven. Dat witte kleine balkje = css.
De achtergrond is wel met de grijze balk hoeft niet natuurlijk en staat op left top. en repeat over de x as (horizontaal).

5. Nu codeer ik de rest in CSS, HTML, en PHP tot de website af is.

Ikzelf weet hoe verwarrend Photoshop kan zijn zelf werk ik er pas 3 maanden mee.
Ik zou zeggen gewoon proberen en vergeet niet de automatisch gemaakte slices te verwijderen en overbodige slices te coderen want des te meer plaatjes des te zwaarder de site;)

Brian

Laatst bewerkt:
okee heel erg bedankt, hier kan ik wat mee

nu heb ik nog een vraag: ik heb dus deze site gemaakt: http://koenmaassen.net76.net/
(in fotoshop) dan slice ik alles dat ik wil en dan zorg ik ervoor met dreamweaver dat het goed staat. maar hoe voeg ik nu tekst toe aan het witte vlak. en de menu teksten onderaan, hoe zorg ik ervoor dat die klikbaar zijn?

MrHook

HTML: ja genoeg.
CSS: wil ik heel graag leren maar ik kom met goede uitleg ver genoeg.
PHP: nee, komt nog hoop ik.
Javascript: nee helemaal niet.

ik ben pas 16 en aangezien ik ook nog gewoon op school zit heb ik niet heel veel tijd om hele cursussen te volgen.

heeft u niet een goede uitleg, of een stappenplan, websites maken heeft duidelijk mijn voorkeur, ik wil graag verder door gaan met het maken van websites als mijn beorep ook.

alvast bedankt!

MrHook

Ik ben zelf ook pas 17 hoor dus geen zorgen;)
Ik zie dat je save as html and images hebt gebruikt.
Dit is niet mijn voorkeur omdat het dan in tabellen komt te staan en
tabellen zijn niet voor de layout probeer eerst je pagina te bouwen met div's;)

okee, dus dan is het gewoon code schrijven, dat vind ik nog best lastig, heeft u tips of uitleg?

ik kom niet heel ver met die site, wat kan ik er precies mee?

ik weet wat wat is en ik kan het 'lezen' zeg maar.

stel ik slice wel, moet ik dan de grote witte plaat voor de tekst ook slicen?

Je weet wat het is, je kan het lezen, maar kun je het dan ook schrijven?
Want als je html niet beheerst kom je denk ik nog niet zo ver.

wat ik niet kan is met een leeg blad beginnen en dan zo een site uit schrijven maar ik kom heel veer en ik heb dreamweaver ook aardig onder de knie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan