Photoshop snijd erg raar!

Status
Niet open voor verdere reacties.

icreative

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2012
Beste mensen,

Ik moet voor een groot bedrijf een website maken met een paar andere mensen.
Nou heb ik een layout gemaakt in photoshop en met de slicetool de knopjes etc uitgesneden.
Het enige probleem is dat wanneer ik het .html bestand open dan krijg ik in het login box een raar vervorming..

Als ik in photoshop zelf kijken zie ik dat wanneer ik een knop selecteer dat die automatisch een beetje naar beneden gaat (zichzelf uitlijnt?)

Weet er iemand hoe ik er voor kan zorgen dat die precies om een knop heen komt en ook daadwerkelijk alleen maar naar een website gaat die erop die knop zelf zit

Groetjes
iCreative
(foto's toegevoegd)

Bijlagen

• helpmij.jpg
    helpmij.jpg
    70,3 KB · Weergaven: 18
  • helpmij2.jpg
    helpmij2.jpg
    87,8 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
Beste "icreative",

Deze vraag heeft weinig te maken met backups of images, om die reden verplaatst naar HTML :)

Met vriendelijke groet,

Stefan (Tha Devil)
Moderator Helpmij.nl

Hoi icreative,
Als ik je bijlagen zo eens bekijk, ziet het ernaar uit dat het slicen door Photoshop heeft geleid tot een pagina-layout met tabellen...
Dat is niet de manier zoals het hoort: dat is nauwelijks/niet ordentelijk te layouten voor de webbouwer, heeft een overvloed aan onnodige html-code, en is ook behoorlijk ontoegankelijk voor mensen die geen visuele browser gebruiken.

In een tabel-opmaak zou het misschien te verhelpen zijn met in de css:
Code:
table {
    border: 0;
    border-collapse: collapse;
    }

Maar, als gezegd, een tabel-opmaak is verre van ideaal.
Je kan beter een <div id="inlogbox"> aanmaken met alles van de midden-afbeelding er in als background-afbeelding (dus niet slicen), en dan de links van de knoppen er als transparante vlakjes overheen zetten.
Hetzelfde kan je doen met de 4 menu-knopjes.
Alle tabel-cellen overbodig.

Of, nog beter, het hele img vergeten en alles met css opmaken (ook de ronde hoeken en de schaduwen). :)
Want dat kan ook; en scheelt pagina-snelheid!

Mocht het toch geen tabel-opmaak zijn, dan graag even een link naar een test-pagina met de complete html- en css-code.
Anders is niet te duiden waarom het scheef gaat.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan