Photoshop - videokaart van belang?

Status
Niet open voor verdere reacties.

plugintools

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2001
Hallo,

Ik wilde graag weten in hoeverre de videokaart van belang is bij het draaien van Photoshop. Ik denk dat het een combinatie van onderdelen is (processor/geheugen/videokaart), maar is dat ook echt zo? Ik ben bezig met een laptop te kopen waar waarschijnlijk een Ati x700 256 Mb inzit. Vormt deze een mooie combinatie met een Pentium M 1,73 Ghz en 1 Gb geheugen?

Alvast bedankt!!

Jacco

plugintools zei:
Hallo,

Ik wilde graag weten in hoeverre de videokaart van belang is bij het draaien van Photoshop. Ik denk dat het een combinatie van onderdelen is (processor/geheugen/videokaart), maar is dat ook echt zo? Ik ben bezig met een laptop te kopen waar waarschijnlijk een Ati x700 256 Mb inzit. Vormt deze een mooie combinatie met een Pentium M 1,73 Ghz en 1 Gb geheugen?

Alvast bedankt!!

Jacco

Dan ga je zeker geen problemen ondervinden met PS. Ik draai PS op een PIII 800 met 512Mb, en dat gaat goed dus....

• Fotosoepers die websites maken met veel layers
  • Fotosoepers die complete designs maken met veel effecten
  • Fotosoepers die een foto bewerken
  • Fotosoepers die een kleurtje veranderen en wat knippen en plakken

Tsja... wat voor photoshopper ben je? Als vanzwam het haalt met 800Mhz wil lang niet zeggen dat jij dat gaat halen. Want wij weten niet wat voor actieve ps'r je bent :D

Ohja.... je website werkt hier niet (Safari // Mac osx 10.4.4)

Laatst bewerkt:
Rimsic zei:
Tsja... wat voor photoshopper ben je? Als vanzwam het haalt met 800Mhz wil lang niet zeggen dat jij dat gaat halen. Want wij weten niet wat voor actieve ps'r je bent :D

Hmm.. dat valt mee hoor. Mijn zoon, maakte op deze pc, een paar jaar geleden, de ontwerpen van posters en flyers voor evenementen.en daar zaten een pak effecten in ed..
Natuurlijk, als je zo'n 20 à 30 layers gaat renderen, dan ben je wel even bezig. Maar het kan.:D

Rimsic zei:
  • Fotosoepers die websites maken met veel layers
  • Fotosoepers die complete designs maken met veel effecten
  • Fotosoepers die een foto bewerken
  • Fotosoepers die een kleurtje veranderen en wat knippen en plakken

Ohja.... je website werkt hier niet (Safari // Mac osx 10.4.4)

Hey,

Ik val onder de eerste category, de amateur webdesigner. Maar als ik dat zo lees moet het wel lukken met die laptop.

Trouwens, bedoel je dat een site van mij niet werkt? Heb ik hier een site vermeldt staan??? ;)

plugintools zei:
Trouwens, bedoel je dat een site van mij niet werkt? Heb ik hier een site vermeldt staan??? ;)

Toch wel in je profiel. En die site geeft blanco.

plugintools zei:
Ik ben bezig met een laptop te kopen waar waarschijnlijk een Ati x700 256 Mb inzit. Vormt deze een mooie combinatie met een Pentium M 1,73 Ghz en 1 Gb geheugen?
Wat betreft Photoshop kun je daar prima mee uit de voeten: klik.

Guus.

Welke kaart voor Photoshop

Wat ik doe in PS. Werk met vrij grote psd en tiff-bestanden, aan layers geen gebrek en gebruik uiteraard de meest daarbij behorende bewerkingen. Ik heb twee kaarten op het oog.
1. Saphire Radeon 9550 256MB of
2. Asus N6600le/TD 256MB
Nog los van de voorkeur, vraag ik mij af of de onderlinge verschillen voor/in PS echt te merken zijn !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan