photoshop

Status
Niet open voor verdere reacties.

claudine algoet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Hoi,

Ik heb problemen met mijn photoshop programma.
Vroeger heb ik nooit problemen gehad en nu wil het kleur van de tekst niet veranderen, kan ik de grootte van de letters niet aanpassen enz.................
Hou zou dit komen ?

Ik heb al het programma eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar het mag niet baten.

Wie weet raad ?

Welke versie van Photoshop is het ?
Is het wel een photoshop bestand, geen .gif of zoiets degelijks ?
Heb je wel een aparte tekst layer ?

Kun je iets duidelijker zijn over je probleem: Mis je bijvoorbeeld de gewenste balken waar je het in kan stellen of kun je er gewoon niet meer op klikken

Ik heb photoshop 6 én 7 en met beiden heb ik hetzelfde probleem namelijk :
Ik werk dus in layers,
neem voor iedere aparte tekst een aparte layer,
ik heb wel de tekstbalken maar kan het kleur niet wijzigen,
daarbij komt dan nog dat ik ook de lettergrootte niet kan wijzigen,
ik heb een hele grote cursor als ik klik op de layer om m'n tekst erop te plaatsen ook al staat de grootte op 6 ingesteld.
Ik ben ten einde raad want ik heb deze photoshop hard nodig voor het maken van banners.
Tot enkele dagen terug had ik geen problemen,
ik heb ook geen virus,
ik heb pas systeemherstel gedaan (wat probeerd men allemaal niet hé) en nog is het probleem niet weg.
??????????????

Ben je wel in RGB mode?

Make sure the mode of the image is set to RGB Color by selecting Image > Mode > RGB Color from the Photoshop pulldown menu bar at the top of the program screen. A common mistake is to leave your image in Indexed Color mode

attachment.php

ik krijg in het begin na installatie deze melding maar m'n engels is niet van dien aard dat ik alles begrijp.
Zou dit iets duidelijker maken ?

Geplaatst door peter vazed
Make sure the mode of the image is set to RGB Color by selecting Image > Mode > RGB Color from the Photoshop pulldown menu bar at the top of the program screen. A common mistake is to leave your image in Indexed Color mode

attachment.php

vrij vertaald:

Wees er zeker van dat de modus van het plaatje op RGB Color is ingesteld, dit kun je doen door naar Image > Mode > RGB Color. een veel voorkomende fout is dat men het plaatje op Indexed Color modus laat staan

Inderdaad, de kleuren modus stond niet goed.
Dit is dus opgelost maar nog niet van de lettergrootte.
De kleuren kan ik weer aanpassen, oef, het kan in een klein hoekje zitten.

Is het zo dat je al iets getypt hebt en dat weer wilt vergroten?? Selecteer dan eerst de Text-Tool, en klik OP een van de letters (van wat je getypt hebt), selecteer dan alle letters en verander bovenin de text grootte

Best eigenaardig !
Soms lukt het wel en soms helemaal niet.
Soms krijg ik een grote cursor om tekst te typen en die kan ik dan niet verminderen , ook niet via het aangeven van de waarde in de toolbalk.
Een andere keer heb ik dan geen problemen.
Ik heb géén virus.
Eigenaardig...............

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan