photosmart 7150 op vista installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

pinkeltje001

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2006
hallo
nu ik win vista heb krijg ik maar de photosmart 7150 niet goed geinstaleerd.
hij herkent de printer wel en instaleerd hem ook,maar daarna reargeerd hij nergens op.
geen enkele printopdracht werkt.

weet iemand al een oplossing hiervoor??of het zelfde probleem gehad.
de driver is er voor vista nog steeds niet.

de truc met de driver van descjet 990c werkte bij mij niet.

En met de driver cd die bij de printer geleverd is? Is mij wel een keer gelukt om drivers voor xp op vista geinstalleerd te krijgen. Weet alleen niet of dit ook voor jou printer zal werken.

En met de driver cd die bij de printer geleverd is? Is mij wel een keer gelukt om drivers voor xp op vista geinstalleerd te krijgen. Weet alleen niet of dit ook voor jou printer zal werken.

ik heb de xp versie en de 98 driver geprobeerd maar helaas geen resultaat.
het gekke is dat vista wel de driver instaleerd en geen problemen raporteerd,en de 7150 herkent.

Is hij inmiddels al aan de praat?
Want ik heb van HP een mail gekregen en hij werkt bij mij nu.
Dus als je intresse hebt dan hooer ik het wel.

Is hij inmiddels al aan de praat?
Want ik heb van HP een mail gekregen en hij werkt bij mij nu.
Dus als je intresse hebt dan hooer ik het wel.

helaas nog steeds niet,ik kijk elke keer weer op de site voor een vista driver maar tot op heden nopes.

laat me pleace weten hoe je het voor elkaar hebt gekregen.:confused:

Zo gaat ie werken.
Precies doen zoals HP zegt.
En suc6.

Allereerst zou ik u willen vragen om uw printer los te koppelen van uw computer. Ik geef verderop aan wanneer u de printer weer kunt aansluiten.
Wat we vervolgens gaan doen is het installeren van een alternative driver. Via deze driver gaan we ervoor zorgen dat uw printer weer naar behoren gaat functioneren. Dit gaat als volgt:

- Klik Windowslogo --> Configuratiescherm --> Printers (Indien "Printers" niet zichtbaar is kiest u links voor klassieke weergave)
- Klik "Printer toevoegen"
- Klik "Lokale printer toevoegen"
- Kies "Bestaande poort gebruiken" en laat deze op LPT1 staan
- Kies "HP" als fabrikant gevolgt door "Deskjet 5550 HPA" bij printers en klik volgende
- Hier staat de standaard drivernaam. Verander deze naam in de naam van uw printer, indien gewenst en klik volgende

Wanneer de driver succesvol is geinstalleerd mag u de printer aansluiten op uw computer. Wanneer nu de melding "Nieuwe hardware gevonden" verschijnt klikt u deze weg (Annuleren). Eventuele andere meldingen klikt u ook weg of kiest u annuleren. We laten Windows Vista niets zelf doen.

Wanneer u het configuratiescherm nog open heeft staan kiest u voor:

- "Systeem"
- Kies links voor "Apparaatbeheer"

-----------------------------------------------------------------

Wanneer het gewenste venster opent, ziet u hier alle apparaten staan die geinstalleerd zijn op uw systeem. Hier ziet u ook twee printericoontjes staan met de tekst "IEEE 1284.4..."
Vouw het printericoontje "IEEE 1284.4 Apparaten" uit middels het plusteken dat ervoor staat. Hier ziet u opnieuw een printericoon met de tekst "HP photosmart 7150 printer (Dot4USB).

- Klik met de rechtermuisknop op de regel "HP photosmart 7150 printer (Dot4USB)" en kies voor "Stuurprogramma bijwerken". Er verschijnt een venster.
- Kies hier voor de onderste optie. (Op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken) U gaat naar het volgende venster.
- Kies nu wederom voor de onderste optie. (Ik wil kiezen uit een apparaatstuurprogramma op mijn computer)
- In het volgende venster mag u kiezen voor "Ondersteuning voor USB-afdrukken" en klik "Volgende"

De ondersteuning voor USB-afdrukken is nu geinstalleerd. Nu gaan we dit ook in de driver aanpassen.
Wanneer u het configuratiescherm nog open heeft staan kiest u voor:

- "Printers"
- Rechtsklik de zojuist geinstalleerde printerdriver en kies voor eigenschappen.
- Kies het tabblad "Poorten"
- Verander de poort van LPT1 naar USB001
- Kies "Toepassen" gevolgdt door "OK".

Nu mag u alle zojuist geopende venster sluiten en de werking van uw printer controleren.

Zo gaat ie werken.
Precies doen zoals HP zegt.
En suc6.

Nu mag u alle zojuist geopende venster sluiten en de werking van uw printer controleren.

en dat gaan we dan zometeen ff uitproberen.
thanxs:thumb:
als het gelukt is laat ik het wel even weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan