PHP 7.4

Status
Niet open voor verdere reacties.

mulderwme

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2014
Hallo allen,

Om een migratie uit te voeren naar PHP 8 moet ik een tussenstap zetten door eerst PHP 7.4 te installeren. (Bij de installatie naar PHP 8 liep e.e.a. vast.)

Op de site van PHP.net zijn alleen versies te downloaden die nog ondersteund worden.

Weet iemand een site waar nog oude versie van PHP te downloaden zijn of heeft iemand toevallig PHP 7.4 als zipje?

Ik hoor het graag.

Groet,
Willem

Sorry, vergat ik erbij te zeggen. Het moet PHP voor Windows zijn.

Het ligt eraan welke webserver je hebt.

Gebruik de Thread Safe (TS) versie als je PHP als een module draait binnen een multithreaded webserver (zoals Apache met worker MPM of IIS).

Gebruik de Non-Thread Safe (NTS) versie als je PHP draait als een zelfstandige CGI of in een single-threaded omgeving (zoals met PHP-FPM en Nginx).

Over het algemeen wordt de NTS-versie tegenwoordig vaker gebruikt, vooral in moderne setups met PHP-FPM en Nginx, vanwege de betere prestaties zonder de noodzaak van thread-locking.
(thnx to ChatGPT)

Maar je kan ook onder Windows gebruik maken van Windows Subsystem for Linux (WSL), en daarop Apache, PHP en de hele mikmak draaien. Windows en Linux is op bepaalde vlakken een groot verschil met programmeren.

Ik heb hem nodig voor een testomgeving in Xammp. Daarin draait Apache. Dan is TS de juiste?

Ja, ik heb ook TS.

In veel gevallen kan je gewoon de map /php vervangen door die uit de zip/tar.gz. Hernoem even de oude PHP-map als backup. In geval van up-of downgrade naar PHP 7 of 8, moet je in de httpd.conf (ofzo) nog wat paden aanpassen.

Maar recentelijk had ik met deze manier het probleem dat cURL niet werkte. Tegenwoordig ben je veel afhankelijk daarvan dat ik van PHP 7.4 naar PHP 8.1 een reinstall van Xampp moest doen.

Xammp is gisteren opnieuw geïnstalleerd.

tar.gz bleek niet voor Windows te zijn. Er zaten geen dll's in. Dus vandaar nu een andere download.

Als je xampp opnieuw installeert. Let even op je databases, dat je die even apart ex- en importeert.
het snelste is via de commandline i.p.v. het gedrocht van phpMyAdmin heet.

Bedankt Aar, voor al je tips & tricks. Zelf schiet mijn kennis tekort, maar ik geef alles door aan degene die mij helpt.

groet,
Willem

Top! Je kan het ook hier vragen hoor.! 😊

Nee, maar via internet kan je ook goed advies krijgen. Het is net wat je fijn vindt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan