php beginnen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het boek PHP voor Dummies is zeker een aanrader.
Ik wil/wou ook beginnen met het leren van PHP, ik kreeg de engelse versie van het boek in digitale versie in handen maar dat wilde me allemaal niet lukken.
Ik had een drukke periode, ik had er de tijd dus niet voor, dus ook niet het geduld, het was engels, kortom: het ging niet!
Zodra ik de nederlandse versie voor een langere tot onbepaalde tijd (geen bibliotheek, heb je inlever datum en ik zeg je! je kan het boek maar beter bij de hand hebben) heb dan ga ik er nog eens naar kijken.

Dus tips:
- PHP voor Dummies
- een vakantieperiode ofzo waarbij je rustig de tijd hebt om het te leren...
- eerst ook HTML onder de knie hebben, en misschien ook wel CSS en al die andere programeertalen, dan lijkt alles misschien een stuk duidelijker als je ergens naar kijkt.

html snap ik wel das nie zo moelijk das gewoon met <H1></H1> en van dat zoort tekentjes

jeroendenoot zei:
Hoe duur is dat boek ongeveer? Weet je dat toevallig?

Dat kost eigenlijk wel een paar centjes :confused:
Ik weet het niet heel goed maar je kunt denken een zo'n 50 euries. Vind ik best veel en hoop eigenlijk meer op mijn connecties die studeren bij ICT ofzo en die dan misschien dat boek hebben.:D

Poe, dat is best wel veel ja. Nou, dan weet ik nog niet of ik het koop hoor. Misschien later een keer.
Bedankt!

MrPaulus zei:
Dat kost eigenlijk wel een paar centjes :confused:
Ik weet het niet heel goed maar je kunt denken een zo'n 50 euries. Vind ik best veel en hoop eigenlijk meer op mijn connecties die studeren bij ICT ofzo en die dan misschien dat boek hebben.:D
Puur ter informatie, ik ken een aantal zeer goede PHP'ers die de 'for dummies' reeks niet heel erg waarderen :p

Ikzelf ben ook nog niet bepaald een fan ervan, ik heb zelf het boek 'Search Engine Optimization for dummies' en daar kunnen ze iets in 40 pagina's uitleggen terwijl dat ook gewoon in één pagina kan. Ze rekken het zo ongelofelijk uit, zeurgedoe :p

Overigens is 50 euro echt niet zo veel voor een boek. Als je een boek voor 10 euro weet te krijgen, kan de kwaliteit van de boek ook best wel eens tegenvallen.

teacher zei:
Als je achter een router zit is het verdomt lastig om zelf je eigen server van binnen te benaderen. Je zou het kunnen proberen door te surfen via de proxy van je provider: eerst naar buiten, en dan weer naar binnen.
Uhm, wat is proxy?
teacher zei:
En weet je zeker dat je niet uitkomt op de admin pagina van je router?
Nee, dat weet ik niet zeker, want ik weet helemaal niet hoe dat ding werkt. Ik wilde gewoon even testen of het mogelijk was om een website op eigen computer te zetten, misschien voor later gebruik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan