Php bestanden openen in Dreamweaver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mywings

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2004
Iemand heeft mij php bestanden opgestuurd van mijn website. Ik krijg ze echter niet geopend in dreamweaver waar ik ze wil bewerken. Weet iemand hoe ik die bestanden omzet, zodat ik ermee kan werken?
Alvast bedankt!

Hoezo krijg je ze niet geopent?

De bestanden zijn toch wel met de extentie .php?
Al geprobeerd om in Dreamweaver de bestanden te openen?

En om welke versie van Dreamweaver gaat het?

Als je één van de laatste versies van Dreamweaver hebt, zou deze de php bestanden moeten kunnen bewerken en openen.

Probeer het eens met kladblok, al is dit niet echt handig.

Php is een scripting taal,
terwijl DW voor gewone html bedoeld is.

Daar ben ik het niet mee eens, ik heb zelf gebruik gemaakt van DW8 en momenteel van CS3. Er zit een uitgebreide PHP reference waarin volgens mij alle functies in uitgelegd worden.

Net als bij HTML in DW wordt ook PHP door middel van kleuren onderscheiden zo kun je dus meteen zien wanneer je iets niet hebt afgesloten.

Daar ben ik het niet mee eens, ik heb zelf gebruik gemaakt van DW8 en momenteel van CS3. Er zit een uitgebreide PHP reference waarin volgens mij alle functies in uitgelegd worden.

Net als bij HTML in DW wordt ook PHP door middel van kleuren onderscheiden zo kun je dus meteen zien wanneer je iets niet hebt afgesloten.

Yep, ik gebruik ook CS3 en dat is een erg goede editor.
En niet alleen voor PHP, maar ook voor andere "(script) talen" zoals ASP , CSS , XML en javascript

Kijk als je nou Word probeerde te gebruiken om PHP te openen dan zou ik ook zeggen dat het niet werkt nee... Maar DW is toch echt bedoeld voor PHP. Sterker nog, menig criticus is van mening dat de oudere versie van DW meer geschikt waren voor PHP en ASP dan voor het HTMLen. Maargoed, momenteel is DW toch wel de top voor webdesign/programmeren.

Upload het bestandje trouwens even als de opties "vanuit DW openen" en "openen met kladblok" op niets uitlopen. Dan kunnen we dingen als encoding even bekijken.

Wout

Ga het proberen..

Dank voor jullie reacties.
Ik heb een oudere verseie van DW MX op mijn computer staan, Tot nu toe kreeg ik de bestanden niet geopend...althans er is niets te zien als ik het probeer in DW. Ga het met jullie aanwijzingen nog eens proberen en anders meld ik me wel weer.

De versie MX heb ik even gemist, maar in Macromedia Studio waar Dreamweaver ook bij zit is het maken en bewerken van php bestanden een fluitje van een cent.

Dreamweaver MX werkt prima voor PHP. Maar kun je het bestand even bij voegen, dan kunnen we zien waar het fout gaat. Want dat je het niet kunt openen "slaat nergens op" want DW kan dat wel. Dus als het niet lukt gaat er simpelweg wat fout, maar dat ligt niet aan DW (ook al beweren sommigen dat hier :/).

Wout

Kun je dan enkel het PHP bestandje even zippen. Want zodra hij op je server staat en wij hem opvragen is het "geen PHP" meer, maar "HTML". Je server stuurt namelijk niet het originele PHP bestand weg, maar het uitgevoerde PHP bestand. Dus daar hebben we niet zoveel aan :p.

Wout

Bij deze.....

Bij deze doe ik een poging middels met één zipbestandje....kijken of het lukt zo.

Bijlagen

In DW CS3 krijg ik gewoon een normale PHP pagina te zien. Zo te zien ligt het dus niet aan het bestand.

Heb je hem al eens via Dreamweaver geprobeerd te openen? Dus eerst DW opstarten, dan naar Bestand > Openen en dan het bestand opzoeken.

Dw Cs3

Dank voor je reactie.
In DW krijg ik niets te zien van de bestanden en DW CS3 heb ik niet.... hoe kom ik daaraan?
Groet.

Je site is in php,
doch wat wens je te veranderen?
(dit was in feite je vraagstelling)

Indien je niet met je huidige DW uit de voeten kunt, dien je dus een DW aan te schaffen welke wel php bestanden kan openen,
of je haalt gewoon een freeware php editor op.

:cool:

In DW krijg ik niets te zien van de bestanden en DW CS3 heb ik niet.... hoe kom ik daaraan?

Vreemd dat er niets te zien is. Wil je CS3 dan zul je die moeten aanschaffen.

Heb je al geprobeerd om de bestanden met Kladblok of Wordpad te openen?

Nogmaals: DW MX kan prima met PHP overweg. Dus je >>moet<< niks anders aanschaffen. Als je het wilt kan het natuurlijk altijd. Maar daar zit het probleem hem niet in.

Ik zit net te denken dat er volgens mij heel wat anders aan de hand is. In DW zitten drie mooie knopjes: Code, Split, Design. (Op de toolbar 'document'.). Controleer even of je wel in de code mode zit :). (via View > Code kom je er ook.

Wout

Openen in DW

Heb de bestanden opgeslagen in HTML en krijg in DW nu dan ook alleen het html schrift te zien, maar ik wil gewoon de site kunnen zien zoals hij eruit ziet in de browser, dit is me nog niet gelukt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan