Php bestanden openen in Dreamweaver

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat gaat hem ook niet worden, want het is PHP. DW voert géén PHP uit. Hij laat wel de codee zien. Als je je site wilt zien dan zou je de lap code vanaf <<< EOPAGINA tot en met EOPAGINA kunnen plakken in een nieuw document. Dan zie je een beetje je site voor je.

Maar als je nog nooit met PHP gewerkt hebt raadt ik aan om er niet in te gaan rommelen. Het is ontworpen door een bedrijf wat "tV-Soft.nl" lijkt te heten. Ik vermoed dat zij vast wel even wat wijzigingen voor je willen maken. Als je zelf eerst gaat rommelen dan zullen ze dat niet fijn vinden.

Wout

Bedankt zover

Ok...het wordt me zo langzamerhand wel duidelijk wat me te doen staat verder.
Bij deze wil ik een ieder die reageerde op mijn vragen nogmaals danken voor het meedenken en reacties.

PHP omzetten in html?

Van alles geprobeerd en hier en daar mijn licht opgestoken maar ik kom met de PHP bestanden niet verder. Degene die de bestanden maakte is niet meer bereikbaar dus ik moet het zelf verder uitzoeken. Weet iemand hoe ik nog iets kan met de bestanden...zodat ik ze kan aanpassen en bijhouden in bijv. DW?

Beste MyWing,

Je website staat inhoudelijk in een database, zie regel 27 van het script dat je hebt geupload.

De database naam is denk ik tvsoftn_projecten, maar de tabelnaam is in ieder geval "de7e". Nu wordt er een bewerking uitgehaald met de code waardoor het lijkt dat de inhoud normaliter wordt aangepast via een CMS (content management systeem). Heb je dit bijgeleverd gekregen?

Als je de layout van de code wilt aanpassen zul je echt de code in moeten.

Wat betreft inhoudelijk aanpassen: je kunt proberen om het via de database aan te passen, maar ik gok dat dat niet gemakkelijk is. Hoe je de database kan benaderen verschilt per server. Je kunt proberen om www.mijndomein.nl/phpmyadmin/ te openen. Mocht die pagina bestaan dan kun je de inlog code die je moet invullen vinden in het document DBConnect.inc.php dat is bijgeleverd bij je website.

Maar als de bouwer van je website niet meer bestaat en je wel wijzigingen wilt zou ik willen aanraden om een webdesign bedrijf te benaderen. Een goede website bouwen leer je namelijk niet even één twéé drie.

Wout

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan