php chat script/tutorial [vraag]

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 426837
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 426837

Hallo Forum!

ik heb weer een vraagje! (ik ben nieuw in de php wereld :p)

weet iemand een goede tutorial voor het maken van een chat? ik heb namelijk een probleem:
als ik mijn site vaker dan 2 keer per 2 seconde laad krijg je een 403 dit heb ik expres gedaan tegen ddossers want de 403 pagina staat niet op mijn server! maar op zo'n chat dus... als je iets verzend en dan nog iets verzend binnen 2 seconde krijg je een 403 voor 4 seconde omdat php request doet aan de pagina... Dus: weet iemand een script of een tutorial die geen requests doet?
 
Denk in dit geval zeker niet aan PHP. Dan zul je je meer moeten richten op JavaScript en sockets met Socket.io

Daar vind je vast wel tutorials over.
 
Hoi,
Met zoiets?
Had ik nog ergens in een mapje zitten
groet
 

Bijlagen

  • ttchat.zip
    20,2 KB · Weergaven: 16
Hoi,
Met zoiets?
Had ik nog ergens in een mapje zitten
groet
Dan krijg je een hoop I/O requests op je server, wat geen goede prestatie zal leveren, als het druk is.
De enige beste oplossing om een drukke chat te kunnen verwerken is met Sockets werken.
 
Hallo Forum!

ik heb weer een vraagje! (ik ben nieuw in de php wereld :p)

weet iemand een goede tutorial voor het maken van een chat? ik heb namelijk een probleem:
als ik mijn site vaker dan 2 keer per 2 seconde laad krijg je een 403 dit heb ik expres gedaan tegen ddossers want de 403 pagina staat niet op mijn server! maar op zo'n chat dus... als je iets verzend en dan nog iets verzend binnen 2 seconde krijg je een 403 voor 4 seconde omdat php request doet aan de pagina... Dus: weet iemand een script of een tutorial die geen requests doet?
En wat wil je met deze beveiliging bereiken? Je voorkomt er geen DDOS mee, omdat de server ook belaagd wordt als veelvuldig de 403-pagina benaderd wordt. Verder is vaker dan 2x per seconden best weinig, zodat je kans hebt dat Google je DDOS-pagina zal indexeren.

Als je het goed wilt doen, dan moet je dit voor de webserver al afhandelen. Dit kan prima met CSF op je server bijvoorbeeld. Anders heeft het totaal geen enkel nut.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan