php docs

Status
Niet open voor verdere reacties.

migthy84

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2009
Ik heb wel eens gehoord van PHP documentator alleen deze functie is te uitgebreid.
Weet iemand een applicatie waarmee ik alleen alle functies uit php bestaande kan halen met naam de technische uitleg schrijf ik er vervolgens zelf bij. Het zou handig zijn als er wel aangegeven word indien functie gebruikt worden door elkaar maar dit is geen noodzaak

Kun je bij PHPdocs niet zelf aangegeven of hij uitleg wel of niet erbij moet pakken? Volgensmij is dat optioneel namelijk.

Je kan toch ook best zelf alle functies bij langs? Je hoeft maar 2 of 3 dingen bij een functie te zetten, korte uitleg over wat de functie doet, eventueel uitleg over de parameters die er aan worden toegevoegd en als het ook iets returnt, een uitleg over de return

PHP:
/**
 * example of basic @param usage
 * @param bool $print True or false
 * @return mixed 
 */
function function1($print)
{
   if ($print)
   {
      $a = 5;
   }
   else
   {
      $a = array(1,4);
   }
   return $a;
}

Bij grote projecten heb je honderden functies in honderden files, dan is zo'n automatisch lijst echt wel een uitkomst ;)

True... Ik gebruik zelf phpDesigner, daar zit phpDoc in verwerkt. Daar kun je aanklikken dat je de huidige functie wil 'doccen' of alle functies/classes in je project, maar je moet ze zelf wel allemaal bij langs als je eventueel extra commentaar er bij wil zetten.

True... Ik gebruik zelf phpDesigner, daar zit phpDoc in verwerkt. Daar kun je aanklikken dat je de huidige functie wil 'doccen' of alle functies/classes in je project, maar je moet ze zelf wel allemaal bij langs als je eventueel extra commentaar er bij wil zetten.

hmm ik gebruik zelf ook phpdesginer maar waar kan ik de functie op roepen

phpDesigner 7 heb ik :) Onder menu item PHP staat derde van onder phpDocumentator

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan