PHP e-mail website opzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

BigWilly

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2004
Sinds kort bezit ik het domein e-mailsite.com.
In 3 dagen heb ik al 168 mails ontvangen; m.a.w. het lijkt een reeds gebruikte site te zijn geweest.
Ik wil nu een website opzetten die gratis e-mail accounts aanmaakt voor de liefhebbers/bezoekers die een formulier dienen in te vullen.
ieder account krijgt 5MB mailbox ruimte en een webruimte (moet nog bepalen op welke website van mij het zal zijn) en kan na verloop van tijd tegen een geringe betaling, zijn account opwaarderen naar bijvoorbeeld 50MB web/mailbox-ruimte.
Wie kan mij helpen hiermee; let op: dit wordt dan een samen delen business.
Ik heb de beschikking over voldoende webruimte op een unlimited webhosting. Ulimited domains, unlimited space, unlimited alles (dus ook onbeperkt aantal email adressen zijn mogelijk.
Stuur je reactie dus naar mijn mailbox; wilfred@e-mailsite.com en wie weet gaan we (samen) een veelbelovende toekomst tegemoet.

welkom bij helpmij.

Hoi,

Ik denk dat wij geen helpmij zijn voor het vinden van personeel.
Deze site is bedoeld om anderen te helpen met hun computer probleem.

Deze vraag hoort dan ook niet thuis op de site.

Re: welkom bij helpmij.

Geplaatst door puppie
Hoi,

Ik denk dat wij geen helpmij zijn voor het vinden van personeel.
Deze site is bedoeld om anderen te helpen met hun computer probleem.

Deze vraag hoort dan ook niet thuis op de site.
Sorry, maar ben ik het niet met jou eens..

Topicstarter vraagt of er mensen zijn die met hem een soort van webhosting-bedrijfje kan opzetten.

Omdat hij geen (of weinig?) verstand daarvan heeft, vraagt hij dus anderen die hem willen helpen (of hem in de juiste richting wijzen oid).

Deze vraag vind ik dus wél thuis passen op helpmij :)

VEEL BELOVEND heb het is doorgelopen die site ,is inderdaad een hobby en daar valt nog veel aan te doen (bijna niet te lezen)
Alleen ik heb de indruk dat niet alles is voorniks !!??
??waar heb ik dit meer gezien??

Aan die mensen die het niet vertrouwen.
Je moet het zo zien: Een hobby kan, maar dat is nooit zeker, tot inkomsten leiden.
Kijk als er op e-mailsite.com bijvoorbeeld na een jaar of 2 of 3 zo'n 1000 bezoekers per dag of meer komen, dan zullen de bedrijven op de proppen komen en dan kan je banners plaatsen voor ze. Kijk pas dan kan je een paar euro's extra gaan verdienen. Dus tot dan is het een investeren als hobby. Elke prof is als amateur begonnen of je bent een natuurtalent en begint als prof. Of je hebt zover doorgestudeerd dat je genoeg weet om voor jezelf te beginnen met succes.
En als ik tot deze groep behoorde zo ik mijn vraag niet behoeven te stellen, maar zou ik als vraagbaak fungeren.
Dus als ik (wij) heel erg veel aanmelders krijgen lukt het denk ik, en hoe meer hoe groter de kans.
M.a.w. gratis is gratis punt uit; voorlopig bepaal ik dat alleen. Maar mijn site heb ik nog niet, want het antwoord is er nog niet. Dus nogmaals: wie wil/kan helpen.

na een jaar of 2 of 3 zo'n 1000 bezoekers per dag of meer komen, dan zullen de bedrijven op de proppen komen en dan kan je banners plaatsen voor ze.
hee, waar ken ik dat idee toch van... wou ik dat zelf ook niet???
het is een leuk idee, een e-mail site, maar ik denk dat er niet al te veel behoefte bij is... hoeveel verschillende bedrijfen zijn er wel niet die je gratis e-mail aan willen bieden... en, als je pas na 2-3 jaar denkt te verdienen aan deze 'hobby' dan kost het je in totaal al zo ongeveer (17.50 * 3) + (10.- * 12 * 3) = 412.50 best duure hobby....
persoonlijk zou ik een andere site maken (dat doe ik dus ook....:)).

JB'tje

p.s. wat heeft U allemaal al? wat, ik heb hier nog wel een gedownload script voor e-mail, het haald mails op en je kunt de mails lezen, verweideren en mails schrijfen...!!! en het leuke is dat het ook nog allemaal werkt!!! (er zit geen lay-out bij!!!)

Laatst bewerkt:
De e-mailsite is helemaal niet bedoeld voor bedrijven maar voor de gewone man/vrouw/jongen/meisje.
Ik kan natuurlijk ook handmatig iedereen die dat wil een e-mail adres plus website ruimte gratis geven, maar dan zou ik na verloop van tijd een dagtaak aan hebben, en die tijd heb ik niet, immers ik ben een normale werknemer die 40 uur per week bij een baas werkt en zijn salaris verdien.
Dus het moet automatisch gebeuren, zonder dat ik erbij hoef te zijn.
Het aanmaken van een account mag maar enkele minuten duren, en dan pas krijg je tevreden bezoekers.
Ik weet dat zo'n script te maken is en ik ga ervoor sparen. Misschien dat er iemand, een programmeur toevallig deze oproep leest en mij wilt helpen.
Ok, ik zie het wel. En anders verkoop ik het domein maar weer of doe wat anders mee, wat met e-mail te maken heeft. Misschien heeft iemand wel ideen, wees welkom.

maar, wat is nu precies uw bedoeling???
men gaat naar u site en maakt een account aan. b.v. JB_tje@e-mailsite.com. Is het dan de bedoeling dat men op Uw site de e-mails kan lezen, net als bij hotmail, of is het de bedoeling dat ze thuis, bij b.v. outlook, hun mails ophalen.

JB'tje

Precies, je kunt je email dan lezen via http://web.e-mailsite.com en ook automatisch te configureren in outlook en outlook express. De account instellingen worden met je bevestigings email gegeven.

tja, het maken van een script als dit is niet echt zo moeilijk, tenminste dat lijkt mij. Ik ken PHP ook pas sinds een paar maanden en ben nog staads aan het leren.
voordat ik met php begon heb ik een script gekregen van iemand die mij ook een beetje gehopen heeft met het php leren (ik was van plan een spel te maken en hij ook, toen bood hij me een paar scripts aan waaronder een e-mail uitlees en zend programmatje).
Ik kan het wel zo aanpassen dat het voor U te gebruiken is, maar er zijn wel een paar kleine dingetjes die er d8 ik niet opzaten, b.v. dat men een limiet heeft van 4 MB als opslagruimte en je kunt er ook geen acounts mee aanmaken (ik zou ook nog niet weten hoe dat wel kan).

U kunt het script wel krijgen, maar eerst even checken op fouten enzo.

Gegroet, JB'tje :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan