Php email vezenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

juzorkae1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 apr 2009
Ik ben bezig met het maken van een site, alles gaat goed, ook een beetje basis php, en zelfs het inloggen en registratreren lukt, maar nu wil ik dat als mensen 3 velden invullen, met oa. een email dat hij dan ee mailtj verstuurt naar mij met die drie velden als "$POST['gebruikersnaam']" bijvoorbeeld. Ik heb al zoveel sites gehad met email scriptjes, maar geen enkele werkt er, nu klint het misschien een beetje lui, maar zouden jullie voor mij dat script kunnen schrijven als ik er mijn invulvelden bij stuur??

In ieder geval erg bedankt en ik zou jullie hulp zeer waarderen.

PS. ik gebruik momenteel nog een localhost, maar ik krijg volgende week ,als het emailscrit iig klaar is een betaald domein :)

HTML:
<FORM METHOD="post" ACTION="aanvraagformulier.php"><p class="p3">
	Achternaam: <br>
	<INPUT NAME="gebruikersnaam" TYPE="text" VALUE="" /><BR /> 
 <p class="p3">Evt. Naam bedrijf:<br>
 <INPUT NAME="bedrijfsnaam" TYPE="text" VALUE=""/> <BR><br>
 Emailadres:<br>
 <INPUT NAME="email" TYPE="text" VALUE=""/> <br><br>
<INPUT NAME="verzenden" TYPE="submit" VALUE="verzenden"/></p>

Laatst bewerkt:
Even een paar vraagjes:

1. Ondersteund jouw host PHP???
2. Zoja, is de mail() functie niet geblokkeerd (had ik dus wel)

Even een paar vraagjes:

1. Ondersteund jouw host PHP???
2. Zoja, is de mail() functie niet geblokkeerd (had ik dus wel)

Ja, mijn host ondersteund PHP, zelfs databases, want ik heb al een werkend inlogscriptje
Of de mailfunctie geblokkeerd ik weet ik dus niet, maar dan zou ik een speciale fout moeten krijgen denk ik, en dat kreeg ik niet, ik kreeg gewoon een error....
gebruik trouewns een xxamp, ofzoiets, localhost

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik gebruik op dit moment het bijgevoegde script, dit zou je kunnen aanpassen aan jouw wensen (pas wel de namen van de variabelen aan!!!):

PHP:
<?php
$visitor = $_POST['naam']; 
$visitormail = $_POST['email']; 
$notes = $_POST['bericht'];
$attn = $_POST['onderwerp'];

$todayis = date("l, F j, Y, g:i a") ;

$attn = $attn ; 
$subject = $attn; 

$notes = stripcslashes($notes); 

$message = " $todayis [] \n
Attention: $attn \n
From: $visitor ($visitormail)\n
";

$from = "From: $visitormail\r\n";

mail("gebruiker@hoster.nl", $subject, $message, $from);

echo "Bedankt voor uw email!!!";

?>

De bovenstaande code staat bij mij dan in een apart bestand, en die word in het formulier aangeroepen. Een voorbeeld van mijn formulier vind je hier

zooo, ontzettend bedankt, ik wilde eerst ook zo'n textvakje doen, maar ik dacht, dat gaat me toch niet lukken. ik ga het direct uitproberen, ontstellend bedankt..

IK heb hetzelfde formulier gebruikt :D, wist ik zeker dat het goed zou zijn, maar nu krijg ik dit als fout, hij geeft wel gewoon de opmaak weer enzo. Is het goed amar ligt het aan mijn localhost, of zit er otch een fout in mijn code

In "line" 181 staat trouwens deze zin...
mail("juzorka@hotmail.coml", $subject, $message, $from);

Dit is mijn fout:
[Warning: mail() [function.mail]: Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in D:\PHP\ledensysteem\contact.php on line 181
Bedankt voor uw email!!!

Dit

PHP:
mail("gebruiker@hoster.nl", $subject, $message, $from);

echo "Bedankt voor uw email!!!";

is natuurlijk niet echt handig, als je niet 100% zeker weet dat je mail verstuurd wordt, en aangezien je nooit 100% zeker weet of je mail verstuurd wordt, kun je het beter aanpassen naar zoiets:

PHP:
if ( @mail( "gebruiker@hoster.nl", $subject, $message, $from ) ) {
  echo 'Bedankt voor uw email!!!';
} else {
  echo 'Uw mail kan niet worden verzonden. Probeer het later opnieuw.';
}

Wat ik denk dat het probleem is is omdat je nog op localhost zit gebruikt de mail() functie ook de settings van je localhost server.

En blijkbaar staan deze smtp settings ingesteld op localhost dus zou er naast de webserver ook nog een mailserver moeten draaien.
Wat je misschien wel kan proberen is (aangezien je een hotmail adres gebruikt) die smtp settings te veranderen naar de hotmail smtp server.

Tsja, succes met het vinden van Hotmail SMTP server gegevens.

Als je bij je betaalde domein ook webruimte huurt, krijg je daar zeer waarschijnlijk ook één of meerdere emailaccounts bij. Dan kun je het beste daarvan de gegevens gebruiken.

@ErikBooy007: Bedankt, ja dat was ik nog vergeten, het is ook maar een tijdelijk script...

Ja idd die ga je niet vinden aangezien hotmail geen gebruik maakt van smtp en pop3 servers aangezien ze volledig web-based zijn.

Dus nu kan je 2 dingen doen
- een e-mail adres zoeken die dat wel heeft (ik dacht zelfs dat gmail dat had maar ben niet zeker)
- wachten tot de webruimte hebt en dan heb je waarschijnlijk ook een mailserver met een standaard reeds ingestelde smtp server en dan zou dat perfect moeten werken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan