Php en MySQL vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0663

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2011
Berichten
452
Hallo,

Ik ben een vriendensysteem aan het maken, en heb nu een tabel met 1: id 2: gebruikersnaam 3: vrienden_met.
Bij 3 moeten alle id's komen te staan, met wie dat persoon vrienden is, hoe kan dat dat bijvoorbeeld er komt te staan 1,3,4,5. Met INT 11 of met Varchar 1000 zo bedoel ik.

Alvast bedankt.
 
Het is "natuurlijker" om daar een koppeltabel voor te gebruiken.

Een extra tabel "friends" met kolommen person_id en friend_id.
 
Oke, en wat moet dan in die andere tabel?

En wat moet person_id en friend_id zijn? INT 11 ofzo?
 
Laatst bewerkt:
Het zullen de ID's van twee personen zijn.

In de ene kolom de ID van persoon X en in de andere de ID met wie diegene vrienden is.
Het type is gelijk aan de kolom id van de personen tabel, meestal INT(11) ja
 
Maar alsnog, hoe kan ik alle id's in een zo'n regel doen, bijvoorbeeld
vrienden - int(11) - 1,2,3

Wat moet int(11) dan wezen, of moet het int(11) blijven?
 
Een INT kan niet meer omdat die één getal verwacht, dus zal het een VARCHAR of TEXT-variant moeten worden.

Maar nogmaals, omdat het uiteindelijke totaal qua invoer oneindig is kun je dit beter via een koppeltabel regelen.
 
Hallo gast0663,

Een database aanmaken is niet zo simpel, je moet eerst even nadenken over hoe je het gaat opbouwen. Als je een lijst heb met al je gebruikers en je maakt een rij voor de FriendID zou iedereen maar 1 vriend kunnen hebben.

Ga eens kijken op YouTube naar tutorials over MySQL zodat je er wat van begrijpt kijk in het kanaal van thenewboston, die hebben vaak goede video's.
Ook kun je deze commerciele video bekijken http://www.lynda.com/Programming-tutorials/Foundations-Programming-Databases/112585-2.html.

De INT kan alleen een nummer bevatten en als je INT(1000) neemt zal hij 1000 nummers kunnen bevatten, dat is nogal groot. VARCHAR is voor wat kortere tekst zoals een gebruikersnaam.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan