PHP Extensie compileren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jori13

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2010
Hallo,

Ik heb een (misschien?) lastige vraag over de PHP API. Ik wil een PHP extensie schrijven in C. Daarom heb ik de benodigde PHP Core code van Internet gehaald.

De C code snap ik nog wel, maar bij het compileren gaat het mis. Ik wou als test de skelet extensie (\ext\skeleton) compileren. Ik heb heel veel op internet gezocht, maar weinig bruikbaars gevonden. Ik compileer het liefst vanaf de commandline (dus met cl.exe), ik gebruik dus Windows voor het compileren.

Zou iemand me een opstapje willen geven?

Alvast bedankt,
Jori.

gebruik gcc en linux voor dit soort dingen is dat gewoon het gemakkelijkst.

Ik was al tot de 'We really need that arpa\nameser.h file' error gekomen xD. Maar toen had ik weinig zin om dat ook weer helemaal uit te zoeken, dus besloot ik het te vragen.

Had beide sites al gezien, maar zag nu dit commentaar

http://www.php.net/manual/en/install.windows.building.php#96595

Misschien kan ik daar op verder bouwen. Maar ik moest al een rare stunt uithalen bij het geven van het 'configure --help' stond de skeleton er namelijk helemaal niet bij, dus moest ik heb er zelf in programmeren met JScript, is dat normaal is?

Bedankt, Jori :).

EDIT:

Zit SDK 6.1 standaard in Visual C++ 2010?

Laatst bewerkt:
Ik heb nog nooit zelf extensies aan php toegevoegd, ik heb het nog nooit onder windows gecompileerd en ik gebruik geen visual studio, dus met die vragen kan ik je niet echt verder helpen..

Het is gelukt om het stappen plan van de website van PHP te doorlopen, maar ik mis tientallen libraries in in de libraries die ik al heb zitten werkelijk 100den fouten xD.

Ik heb echt even iemand nodig die het me stap voor stap kan uitleggen, alleen betwijfel ik of er zo'n iemand op dit forum zit.

Mocht hij d'r toch wel zijn, post dan alstublieft :).

Bedankt, Jori.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan