.php extensie koppelen aan notepad++

Status
Niet open voor verdere reacties.

wv02

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2016
Berichten
11
hallo,

Hoe is het mogelijk om in Win10 .php bestanden aan notepad ++ te koppelen ?

mvg...
 
Rechtsklik in de Verkenner op je .php bestand
- Klik op Openen met...
- Kies in het menu 'Kies andere App'
- Zoek Notpad++
- Vink onderaan aan dat je altijd .php wilt openen met dit programma.

Profit!

Oh ja, uitvoeren van PHP moet je met een webserver doen, zoals XAMPP of een zelf gebouwde installatie van iets dergelijks.
 
Ik dacht ook dat het zo simpel zou zijn. Maar probeer maar eens !
 
Ik heb NetBeans IDE (ook een aanrader), en daar werkt het prima bij. Er zou weinig verschil in moeten zitten.
Waar loop je op vast?
 
Mijn bedoeling is : als ik in de verkenner een .php file aanklik moet deze direct in notepad++ worden ingeladen, van waaruit de file na een nieuwe klik in mijn localhost wordt getoond.
Volgens uw methode kan ik wel met rechts klikken op de file en vervolgens kiezen voor 'Edit in notepad++' en zo de file laden, maar ik zou graag deze direct laden met een dubbelklik.
Ik loop op het volgende vast : als ik met rechts klik en daarentegen kies voor 'Openen met' kan ik inderdaad een app kiezen, maar dan moet de filenaam opnieuw worden ingevuld in de fileselector box, en dat is nu ook niet de bedoeling. Gewoon eens proberen !
Ondertussen kan ik misschien ook eens NetBeans IDE uitproberen.
mvg...
 
Je kan toch het vinkje aan klikken dat hij het blijft onthouden. Ik hoef nergens een bestandsnaam in te vullen.
Kom anders eens met een screenshot aan.

Het uitvoeren van je script zul je echter wel in de browser moeten doen. Misschien kan het in Notepad++ met een 'Play'-knop, maar dat zou ik niet weten. Het is in ieder geval iets wat je apart moet instellen.
 
Duizend maal sorry voor mijn geklungel, het is uiteindelijk toch gelukt !
Nog een goede avond...
mvg...
 
Fijn dat het gelukt is! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan