php file openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dieterken

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2002
Bij regedit.exe staat bij .php "html file" en hij opent dat als htm waarin moet ik dat veranderen dat hij het juist opent?

Geplaatst door Dieterken
Bij regedit.exe staat bij .php "html file" en hij opent dat als htm waarin moet ik dat veranderen dat hij het juist opent?

rechtermuisknop, openen met.. of:

rechtermuisknop>eigenschappen>openen met

:( :(: ( dacht niet dat dit zo moeilijk was, ik bedoel gewoon met wat moet een php file geopend worden...

is er hier niemand die dit weet? dat kan toch niet, er zijn zoveel php gebruikers...

PHP files werken normaal alleen op een pc waar PHP geinstalleerd is.. En dat is dus meestal een webserver.
Je kan php files dus niet lokaal testen in windows.. daar moet echt PHP voor geinstalleerd zijn.

Verder kan je PHP files natuurlijk openen in een texteditor om de files aan te passen. Bijvoorbeeld notepad, maar ook elke andere editor.

tsss... een php bestand draait serverside op een webserver.
Zoals toetje al aangeeft kan je het onder windows gewoon in kladblok oid openen om de broncode te bekijken of het aan te passen. Als je de output van het script wilt bekijken is het het makkelijkst om het script dus op een webserver te zetten.

-edit japie was me voor

Dus als je wilt testen of iets werkt moet je het op je server zetten?

Geplaatst door Japie82

klopt :)

Inderdaad, als je hem erop zet moet de server wel php ondersteunen!

Lycos ondersteunt het bijvoorbeeld wel :)

je kan ook een zelf een apache server draaien.

kzit bij breezeland, wel beetje omslachtig dat je alles op je server moet gooien om te testen

phpdev is stom, het hangt men voeten uit. Maar toch bedankt, ik weet nu wat ik moet doen.

Geplaatst door Dieterken
phpdev is stom, het hangt men voeten uit.

Sorry, maar dit is een uitdrukking die ik niet ken. Is er ook nog een vertaling van?

Geplaatst door miem
Sorry, maar dit is een uitdrukking die ik niet ken. Is er ook nog een vertaling van?
het zuigt :D
bij velen werkt het niet (ook eigen ervaringen...) of kunnen ze niet goed configureren of is hij instabiel...gewoon slecht programmeerwerk...
de meesten kiezen of voor de webserver die bij linux in zit of (zoals ikzelf) een apache webserver met php en mysql ernaast (in de toekomst ook perl ;))
dan over lastig:
idd, ik heb eerst een vrij lange tijd in html geprogrammeerd en had al m'n websites staan onder E:\Sites
en nu opeens moest alles onder de webserver staan...
ik moet zeggen, eerst is het ff wennen, maar alles went...de mens past zich wel aan :D
ik vind apache gewoon een echte topper ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan