Atwist
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 24 jan 2006
- Besturingssysteem
- Wndows 11
- Office versie
- 2016
Hallo,
Ik probeer een filter te maken die een log file uitleest, Nu ben ik niet zo handig met PHP maar heb het volgende in elkaar gezet in de hoop dat het werkte NEE dus.
Zou de jullie eens kunnen kijken wat er aan de hand is jullie hoeven niet het probleem op lossen dat wil ik in eerste instantie zelf doen, maar ik moet gewoon even een richting hebben waar ik moet zoeken.
Tenzij jullie zeggen dit is helemaal verkeerd, hoe kan ik het dan het beste aanpakken.
In dit voorbeeld probeer ik op alarm te filteren en het dan in een tekst venster te laten zien dus alleen de alarmen.
Hier heb ik een test log.txt gemaakt waarmee ik oefen.
Zie graag jullie adviezen tegemoet. :thumb:
Ik probeer een filter te maken die een log file uitleest, Nu ben ik niet zo handig met PHP maar heb het volgende in elkaar gezet in de hoop dat het werkte NEE dus.
Zou de jullie eens kunnen kijken wat er aan de hand is jullie hoeven niet het probleem op lossen dat wil ik in eerste instantie zelf doen, maar ik moet gewoon even een richting hebben waar ik moet zoeken.
Tenzij jullie zeggen dit is helemaal verkeerd, hoe kan ik het dan het beste aanpakken.
In dit voorbeeld probeer ik op alarm te filteren en het dan in een tekst venster te laten zien dus alleen de alarmen.
PHP:
<?php
$s_filename = 'log.txt';
$s_alarm = file_get_contents($s_filename);
$alarm = 'alarm';
$alarm = filter_var($alarm, FILTER_VALIDATE_INT);
var_dump($alarm); // Output: bool(false)
echo'
<html>
<body>
<form method="post">
<center>
<textarea name="logboek" cols="60" rows="10">'. $s_alarm .'</textarea> <br />
</center>
</body>
</html>
';
?>
Hier heb ik een test log.txt gemaakt waarmee ik oefen.
Code:
alarm 1e alarm
storing 1e storing
log 1e log
alarm 2e alarm
storing 2e storing
log 2e log
alarm 3e alarm
storing 3e storing
log 3e log
alarm 4e alarm
storing 4e storing