PHP form

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmel789

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2009
een goededag,

Ik ben opzoek naar een PHP form dat al klaar en zo op de site gezet kan worden. Aangezien ik totaal geen verstand van PHP ben ik opzoek naar een form die kant en klaar is.

Het moet ongeveer zo uitzien.

Naam:
Adres:
enz.

iemand een idee of dit er is, of dat iemand er een voor me heeft?

Mvg,

Tim

Uhm, wat moet de form precies doen? Tenzij dat iets heel erg standaards is, zijn er sowieso geen scripts voor en als het iets heel standaards is, moeten we wel weten wat je zoekt :P

uuhm wat het precies moet doen is. als een klant iets wilt kopen.... zoals IBOOD en 1dayfly. dan moeten ze hier hun gegevens invullen en dit wordt dan ergens heen opgestuurd of in een database opgeslagen. wat het makkelijkste is.

Ik wil niet vervelend zijn, maar dit kost nogal veel tijd om te maken. Er is niet niemand op dit forum, denk ik, die zeker wel 30 uur aan een inlogsysteem gaat besteden voor jouw klanten. Persoonlijk zou ik je adviseren iemand in te huren, w3school te bekijken om het zelf te leren, of gaan googlen naar een naald in een hooiberg.

Je kunt vrij makkelijk een email form maken die de informatie die de gebruiker invult opstuurt naar een mail adres, maar als je ook daadwerkelijk wat met die informatie wil doen en/of een betaling af wil handelen, dan wordt het al behoorlijk custom en dan zul je zelf aan de slag moeten of idd iets moeten kopen waarschijnlijk.

het is zo dat ik de reactie dan moet binnen krijgen en zelf reageer dat het product verzonden wordt. er hoeft geen automatische betaling te worden gemaakt en die dingen. gewoon dat de klant zijn gegevens invult en dat ik die dan binnen krijg op mn e-mail ofzo.

Super, :thumb:

Precies wat ik nodig heb.
Echt bedankt,

Groeten,

Tim

Eerder heeft u mij het form gestuurd... nu heb ik deze in mijn site staan en steeds als er iets wordt ingevuld krijg ik als E-mail ##naam## ##email## binnen... heeft u hier ervaring mee en al oplossing voor.

Heb je een template gemaakt en erop gelet dat de namen van de input velden en de namen in de template overeen komen?

Als je gewoon de default template gebruikt en je input velden een andere naam geeft dan werkt het niet, je moet wel opgeven hoe je mail er uit moet zien en waar welke informatie moet komen.

Ok, moet ik dan een nieuwe .txt maken ofzo.... en hoe moet ik die dan noemen dit is nu mijn stukje HTML wat ik heb.
HTML:
<div class="middle">
    <h1>Vul uw gegevens in:</h1>
        <form action="contact.php" method="post" >
            <!-- this hidden input references the file 'exampletemplate.txt' in the main directory of the webfolder -->
            <div><input type="hidden" name="template" value="exampletemplate"><br>
            <table>
                <tr>
                    <!-- these fields are all used in the Template, and they will be sent to you -->
                    <td><label for="naam">naam:</label></td>
                    <td><input type="text" id="naam" value=""></td>
                </tr>
                <tr>
                    <!-- these fields are all used in the Template, and they will be sent to you -->
                    <td><label for="achternaam">achternaam:</label></td>
                    <td><input type="text" id="achternaam" value=""></td>
                </tr>
                <tr>
                    <td><label for="straat">straat:</label></td>
                    <td><input type="text" id="straat" value="" ></td>
                </tr>
                <tr>

<td><label for="huisnummer">huisnummer:</label></td>
                    <td><input type="text" id="huisnummer" value="" ></td>
                </tr>
                <tr>    

<td><label for="postcode">postcode:</label></td>
                    <td><input type="text" id="postcode" value="" ></td>
                </tr>
                <tr>

<td><label for="plaats">plaats:</label></td>
                    <td><input type="text" id="plaats" value="" ></td>

</tr>
                <tr>

<td><label for="telefoon">telefoon:</label></td>
                    <td><input type="text" id="telefoon" value="" ></td>

</tr>
                <tr>

<td><label for="e-mail">e-mail:</label></td>
                    <td><input type="text" id="e-mail" value="" ></td>

<td colspan="2"><input type="submit" value="Verzenden" ></td>
                </tr>
			</table>
			</div>
        </form>

Je moet een nieuwe .txt maken ja, of de huidige aanpassen. Je moet de variabelen in de tekst vernoemen naar je velden, en je moet het "name" element gebruiken in je inputs vermoed ik (ik weet niet zeker wat het weglaten van een name voor een input doet met de $_POST array)

Dus pas je inputs zo aan:
HTML:
<input type="text" id="naam" name="naam" value="">

En vervolgens kun je in je .txt aangeven waar je de inhoud van dit veld wil hebben door dit te doen:
Code:
##naam##

Als je zorgt dat je elk input veld een name attribuut geeft, en ieder input veld op de juiste plek in je .txt opneemt moet het werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan