PHP Formulier fouten

• Onderwerp starter Onderwerp starter York
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

York

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 nov 2001
Heb een PHP formulier wat alleen maar fouten blijft geven. Krijg steeds de onderstaande foutmelding.

Not Found
The requested URL /< was not found on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

--------------------------------------------------------------------------------

Apache/1.3.31 Server at www.webbase.nl Port 80

De link is dan veranderd naar <?%20print(. Toch zou er automatisch een bericht gegeven moeten worden.

Heb het script in een bijlage toegevoegd.

Bijlagen

probeer in plaats van
PHP:
<form action="<? print("$naampagina"."?id=".$_GET['id']);?>" method="post">

eens het volgende te gebruiken:
PHP:
<form action="<? echo($naampagina."?id=".$_GET['id']);?>" method="post">

verander ook even de extensie van *.htm naar *.php , het kan namelijk zijn dat het daaraan ligt ;)
:thumb:
grtz, Ilias

Laatst bewerkt:
Je hoeft toch geen bijlage te doen voor zo'n beetje tekst :(

Geplaatst door ilias
verander ook even de extensie van *.htm naar *.php , het kan namelijk zijn dat het daaraan ligt ;)
:thumb:
grtz, Ilias
Kan ... Hoeft niet ... Een server kan zo geconfigureerd worden dat hij *.htm met PHP codes gaat parsen. De meeste servers gaan echter wel voor de standaard *.php extensie. En aangezien York mij niet heel geavanceerd met servers bezig is weet ik wel zeker dat die extensie veranderd moet worden:D

print is ook van de oudere versies van php volgens mij.

daarom raad ik je aan om over te stappen op echo

Ik heb nu alles aangepast zoals uitgelegd alleen nu krijg ik de volgende foutmelding.

Parse error: parse error, unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING, expecting ')' in /home/yoram18/public_html/domeinaanvraag.php on line 26

Wat is er hier fout?? Wat moet ik precies veranderen?

Wat toch het beste is, om dit script te herschrijven. Je hebt het samen met Frontpage gemaakt en daarna PHP er doorheen zitten jassen.

Als ik het zonder frontpage zou doen, dan zou er toch het zelfde resultaat uit komen?? Ik hoef nu alleen toch dan dat <html></html> enz weg te halen of heb ik dat mis?

Wat bedoel je ?

Een stappen plan:

Controlleer of er op de knop is gedrukt
- Nee: formulier weergeven
- Ja: controlleren of de vereiste velden zijn ingevuld
-- Lege velden: Terug naar formulier, evt met melding
-- Geen lege velden: Email verzenden met mail().

Zie ook: isset(), trim() en mail()

Nou ik bedoel het volgende.

Ik heb inderdaad het PHP script in frontpage gegooid omdat het dan wat makkelijker is vind ik persoonlijk.
Nu zeg ik:

Normaal word er bij frontpage,

<html>
<head>
<body>
<title></title>
</body>
</head>
</html>

enz bijgevoegd. Ik zeg nu als ik dit zou weghaal dan is het precies het zelfde resultaat als ik geen frontpage gebruikt had. Of heb ik dit fout?

Jij denkt dat dat soort tags speciaal van frontpage zijn ? Nou echt niet. Zijn gewoon standaard HTML tags. En stop met frontpage, en start met HTML leren. Download een goeie texteditor

Html kan ik al ;)
Kladblok vind ik wel goed genoeg :love:

Als je al html vraagt, waarom vraag je dan ffs naar wat die <html> tags er doen ...

Ik vraag niet wat ze er doen.
Ik maakte alleen de opmerking van dat ik ze ook weg kan halen en dat ik dan het zelfde effect krijg als ik het script helemaal in Kladblok had gemaakt.

Geplaatst door Barry_127
print is ook van de oudere versies van php volgens mij.
Bewijs dat eens ? Waar lees je zoiets ? :)

@York: Frontpage is een WYSIWYG editor, zulke editors werken absoluut niet met PHP aangezien PHP niet een WYSIWYG taal is.
Je zegt dat er bij Frontpage normaal
Code:
<html> 
<head> 
<body> 
<title></title> 
</body> 
</head> 
</html>
wordt bijgevoegd, maar iedere webdesigner die een beetje fatsoenlijk script houdt zich ook aan de HTML syntax, wat inhoud dat je o.a. deze codes verwerkt (op de juiste manier althans, wat jij in je reactie postte is namelijk niet correct ;), <title> moet tussen de <head> tags).
Een tip: Gebruik geen Frontpage meer, nooit meer. Pak 1 goeie texteditor zonder al te veel gedoe (zoals EditPlus) met mooie syntaxkleuren en leer HTML uit je kop, evenals PHP.

Verder: Je krijgt errors. Post 't script eens opnieuw (aangezien je dingen aangepast hebt), tussen
PHP:
 tags aub ;)

Geplaatst door JPeetje
Bewijs dat eens ? Waar lees je zoiets ? :)

dat heb ik een keer op een of ander forum gelezen....

trouwens york ik gebruik Crimson editor ondersteund een hoop talen (higlights dan he ;) )

enige nadeel als ik een php bestand erin maak word javascript niet gehighlight (html wel)

Oops :o heb ik dat echt zo geschreven stom stom.

<html><head><title></title></head><body></body></html>

Html kan ik in ieder geval wel uit m'n hoofd hoor, als ik me bij m'n werk hou.
Kladblok is toch goed om PHP mee te schrijven dat gebruik ik namelijk altijd bijna.
Maar zal naast Kladblok nog wel eff een ander zoeken.

Geplaatst door Barry_127
dat heb ik een keer op een of ander forum gelezen....
Werd die bewering toen onderbouwt ? Een link ergens heen of zo ? Zo nee, niet zo snel geloven :)
enige nadeel als ik een php bestand erin maak word javascript niet gehighlight (html wel)
Stond die javascript code toen in PHP codes ? Dan werkt dat idd niet nee :)
Zet je <script language="javascript"> tussen HTML codes, dan wordt 't meestal wel gehighlight (in EditPlus wel althans).
Geplaatst door York
Kladblok is toch goed om PHP mee te schrijven dat gebruik ik namelijk altijd bijna.
Goed ? ...
Geschikt.
Je zou heel Windows wel in Kladblok (theoretisch :p) kunnen schrijven, kladblok is tenslotte een texteditor.
Maar goed ? Hij heeft geen syntaxondersteuning, geen regexp zoekfunctie, geen mujltiple files stringvervangingsfunctie, geen tab/indent ondersteuning en hij gaat nogal brak met linebreaks om. Dus goed noem ik 't niet, ik noem 't geschikt ;)
Bij een programmeer/scriptingtaal is 't namelijk wel zo fijn om deze functies te hebben, zo kan 't bijv. enorm veel tijd besparen in bugs opsporen.
Maar zal naast Kladblok nog wel eff een ander zoeken.
't Hoeft niet hoor ... Als jij kladblok lekker vind werken zal ik je niet dwingen een andere editor uit te zoeken :)

ontopic dan maar? :D

Wat we (ik dan) duidelijk wilt maken is dat het script gewoon bagger is :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan