php forum of een ander forum?

Status
Niet open voor verdere reacties.

*Kingpin*

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2006
hey ik wil een forum gaan maken die gratis en die je gelijk kan gebruiken zonder al die troep dat je dit en dat nodig heb
(moet geen reclame in forum komen zitten)

wie kan me helpen

*Kingpin* zei:
hey ik wil een forum gaan maken die gratis en die je gelijk kan gebruiken
Okay
*Kingpin* zei:
zonder al die troep dat je dit en dat nodig heb
Welke troep ?
*Kingpin* zei:
(moet geen reclame in forum komen zitten)
Ja dat bepaal jij dan toch.. Als JIJ het forum maakt, bepaal je zelf toch of er reclame in komt..

*Kingpin* zei:
wie kan me helpen
Met wat wil je help..

Als je een eigen host hebt zou ik phpBB aanraden.

Een andere manier om een forum zonder reclame te krijgen bestaat niet omdat die fora's op een of andere manier moeten worden bekostigd en de hosters dat dus via de reclamebanners doen...

Tha Devil zei:
Als je een eigen host hebt zou ik phpBB aanraden.

Een andere manier om een forum zonder reclame te krijgen bestaat niet omdat die fora's op een of andere manier moeten worden bekostigd en de hosters dat dus via de reclamebanners doen...
bestaat niet is wat kort door de bocht, al weet ik er zo even ook geen te noemen.
phpBB is inderdaad de bekendste gratis variant, en daarnaast relatief eenvoudig te installeren. :)
Een andere manier is een CMS zoals xoops, joomla of mambo te installeren, en daarin weer een forumcomponent te installeren. Dit is wat ingewikkelder maar levert je -als je er mee leert omgaan- ook veel meer op dan alleen een forum. Praktisch gezien eigenlijk alleen het overwegen waard als meer dan alleen een forum zoekt.
zonder al die troep dat je dit en dat nodig heb

Als je doelt op een webserver, PHP en MySQL die je nodig hebt (alleen als je zelf wil hosten, thuis bijvoorbeeld) wordt het wel heel lastig :P
Hier is wel een alles in een oplossing voor: XAMPP

Het gemakkelijkste om een forum online te krijgen is phpBB installeren bij een hostingprovider :)

sjunnie zei:
bestaat niet is wat kort door de bocht, al weet ik er zo even ook geen te noemen.
Als ze bestaan waarom zijn ze dan zo moeilijk te vinden?

sjunnie zei:
Een andere manier is een CMS zoals xoops, joomla of mambo te installeren, en daarin weer een forumcomponent te installeren.
Joomla en Mambo zijn een en hetzelfde...

Als je dan toch een CMS aanraad noem dan ook PHPnuke aangezien deze standaard met een forum (phpBB) wordt geleverd...

sjunnie zei:
Als je doelt op een webserver, PHP en MySQL die je nodig hebt (alleen als je zelf wil hosten, thuis bijvoorbeeld) wordt het wel heel lastig :P
Hier is wel een alles in een oplossing voor: XAMPP
Wat is het verschil hiertussen? De ene is gewoon een samenvoegsel van de dingen die je daarvoor noemt. Hiermee verdwijnen de eisen voor een forum nog niet...

Tha Devil zei:
Wat is het verschil hiertussen? De ene is gewoon een samenvoegsel van de dingen die je daarvoor noemt. Hiermee verdwijnen de eisen voor een forum nog niet...
Klopt, maar het verschil is dat je niet "dit en dat" hoeft te installeren, als dat hetgeen is waar de TS op doelde, maar met 1 pakket (lees: 1 enkele install) klaar bent.

Leuk spul.. phpBB.. Op deze site vindt je een lijst van een aantal exploits die er bestaat voor phpBB..

Ga je voor veiligheid, kijk eens naar Simple Machines

edit -- link verwijderd -- KwarK

Laatst bewerkt door een moderator:
Wtf moeten wij nou met die exploit site, alle exploits zijn van versies die lager zijn dan de huidige versie. De nieuwste versie van phpBB is v. 2.0.21 en de hoogste versie waarvan ze een exploit hebben is 2.0.20.

Oftewel alle exploits die ze daar laten zien zijn al gefixed...

Tha Devil zei:
Wtf moeten wij nou met die exploit site, alle exploits zijn van versies die lager zijn dan de huidige versie. De nieuwste versie van phpBB is v. 2.0.21 en de hoogste versie waarvan ze een exploit hebben is 2.0.20.
Gaat om feit dat phpBB al heeeeel wat beveiligingslekken gehad heeft, waarvan de nieuwste versie ongetwijfeld ook wel wat zal hebben. En zodra de lekken daarin gevonden worden, wordt dat gepubliceerd. En de topicstarter zal waarschijnlijk niet om de dag kijken of er updates zijn, dus zal zijn forum dan kwetsbaar zijn...

phpBB staat gewoon niet bekend om zijn veiligheid:
Resultaten 1 - 10 van circa 1.550.000 voor phpbb exploit (0,68 seconden)
:)

Tha Devil zei:
Wtf dit, wtf dat, wtf wtf wtf

Wat jij zegt JPeetje komt beter over dan wat Bash bedoelt (?) in zijn post... Maar toch, ik denk dat de kans niet zo heel groot is dat ze juist bij jou forum de exploit gebruiken. Dan blijft het idd nog een kwestie van vaak naar updates zoeken om ze te verhelpen...

Ik vraag mij echter openlijk af of de TS nog belang bij dit topic heeft... Wellicht is hij/zij op vakantie...

Tha Devil zei:
Wat jij zegt JPeetje komt beter over dan wat Bash bedoelt (?) in zijn post...
Moet alles je uitgekauwt worden ?

Tha Devil zei:
Maar toch, ik denk dat de kans niet zo heel groot is dat ze juist bij jou forum de exploit gebruiken. Dan blijft het idd nog een kwestie van vaak naar updates zoeken om ze te verhelpen...
Je zal 't maar net hebben, iemand die aan 't oefenen is of zich gewoon 'n gat in de rondte verveeld. Je weet 't niet. Is het zelfde als jouw huis open laten. Waarom zou iemand nou precies jouw huis in lopen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan