Php frame

Status
Niet open voor verdere reacties.

rutje1

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2006
Hallo,

Ik denk dat dit de goede categorie is, ik ben namelijk op zoek naar een script zoals ik tegen kwam op luchtig nieuws.nl . Het is een erg handig script waarmee je pagina's kan linken.

Voorbeeld:

http://www.luchtignieuws.nl/link.php?url=http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=2062675

Ik zou dus ook graag zo'n script willen hebben zodat ik zelf boven andere website (als ze via mijn site komen) nog zo'n frame hebben boven de site.

Ik heb dus gezocht of geprobeerd te downloaden, maar het lukt niet, het ?url= gedeelte werkt niet meer.
Ik heb echt veel gegoogled maar nix kunnen vinden, wie kan mij hiermee helpen?

Graag wat hulp!
Greetz Rutje1

Laatst bewerkt:
heb je een klein beetje verstand van php? Ik kan nu niet zo 1, 2, 3 een scriptje klaar leggen maar wel uitleggen hoe het werkt.

url heeft een waarde (de link), dat is in jouw voorbeeld www.helpmij.nl.
Die waarde wordt opgehaald met 'get'. En die waarde wordt gewoon in de pagina geinclude.

Het ophalen werkt het zelfde als elke ?id=, kijk maar is op www.phphulp.nl

DIT dus.

Op zich niet zo'n moeilijk script.
Volgens mij moet het iets in deze richting zijn...
PHP:
<?php
// Het HTML gedeelte kun je wijzigen
?>
<html>
 <head>
  <title>Paginaatje</title>
 </head>
 <body>
 Blablablablablabla dit is nog mijn pagina, hier kan ik allerlei wijzigingen in aanbrengen <br />
<?php
//Externe pagina inladen
if(isset($_GET['url']) && fopen($_GET['url'])) {
  include('$_GET[url]');
}
?>
 </body>
</html>

Gewoon deze pagina aanroepen met bijvoorbeeld de toevoeging ?url=http://google.nl

heb ondertussen even de php code geprobeerd, tuts gelezen en gezocht maar helaas werkt het niet.

Ik krijg de volgende error:
Code:
Warning: fopen() expects at least 2 parameters, 1 given in [I]locatie van het bestand[/I] on line 12

Graag nog even een klein beetje hulp, het is namelijk verder precies zoals ik zou wille :D

Greetz rutje1

Er zitten wat foutjes in welke mijn schuld zijn :o

Na wat testen werkte het bij mij wel alleen werkt het met een simpele include niet:(

De afbeeldingen worden dan niet weergegeven, daarom dook ik even de bron van die site van jou in...

Het resultaat:
PHP:
<?php 
// Het HTML gedeelte kun je wijzigen 

?> 
<html> 
<head> 
 <title>Paginaatje</title>
 <style type="text/css">
 body {
   margin: 0px;
   padding: 0px;
 }
 .eigen {
   border-bottom: 1px solid #000;
   background: #FFCC99;
   padding: 10px;
 }
 </style>
</head> 
<body>
 <div class="eigen"> 
  Blablablablablabla dit is nog mijn pagina, hier kan ik allerlei wijzigingen in aanbrengen
 </div>
<?php 
//Externe pagina inladen 
if(isset($_GET['url'])) {
  if(file($_GET['url'])) { 
    echo '<iframe width="100%" height="90%" src="'. $_GET['url'] .'">Uw browser ondersteunt geen frames</iframe>'; 
  }
  else {
    echo '<center><b>De pagina '. $_GET['url'] .' kan niet worden gevonden</b></center>';
  }
} 
?> 
</body> 
</html>
Ik weet niet hoe je kennis met CSS is maar je kunt het gedeelte bovenin naar smaak wijzigen.

Zoals je ziet wordt er nu gebruik gemaakt van een iframe in plaats van een include.

edit: stijl wijzigingetjes

Laatst bewerkt:
Ok! ik heb wel verstand van CSS dus gaat helemaal lukken.

Het werkt perfect!

Bedankt :D :thumb::thumb::D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan