php gastenboek upladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

uaejeroen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 dec 2009
ik zit bij antogonist en bij mysql management heb ik de mogelijkheid te bladen
maar als ik naar dat gastenboek blader en het upload gebeurt er verder niks

wat moet ik precies op mijn site zetten om het gastenboek te laten werken

graag advies

beste

ik heub webserver op mijn laptop ik heb verder nog niks op mijn site gezet qua php of mysql

graag zoek ik informatie hoe ik de juiste instellingen kan vinden dat mijn gastenboek werkt op mijn site

graag advies

even bij je webspace provider aanvragen wat je logingegevens zijn voor mysql en of ze dat uberhaubt hebben. zodra je die hebt en je ftp gegevens kunnen we je verder helpen.

Beste

Ik heb mijn ftp gegevens ik heb wel een website maar ik heb nog nooit gebruikt dus weet niet wat ik moet uploaden

zonder je mysql gegevens gaat het niet werken, die hebben we nog nodig.

beste

Hierbij stuur ik mijn gegevens
Uw webhosting account is zojuist aangemaakt met de volgende gegevens:

Gebruikersnaam: deb38778
Wachtwoord:

U kunt via het volgende adres inloggen op het control panel: http://uwsite.com:2222/

E-mail gegevens:
POP Server: mail.uwsite.com
SMTP Server: De SMTP server van uw eigen internet provider, bijvoorbeeld smtp.chello.nl
Wachtwoord:

FTP gegevens (om uw website te uploaden):
FTP Server: ftp.uwsite.com
Wachtwoord:

Laatst bewerkt:
oke.

Allereerst zou ik even je wachtwoord weghalen uit je vorige post ;-)

Hierna, ga je inloggen op je "Controle paneel" zoals omschreven in die e-mail van hierboven. Daar kun je waarschijnlijk een database aanmaken.

Installeer Filezilla om die ftp gegevens te kunnen gebruiken en je bestanden te kunnen uploaden.

Als je zo ver bent hoor ik het wel.

Beste:

Gegevens geupload met dreamweaver , gastenboek inclstaat in public html, ik we niet hoe ik een database kan aanmaken op mijn site

in mysql management heb ik een database aangemaakt maar verder weet ik niet wat ik verder moet

Oke.

Waar heb je het gastenboek vandaan?

Het script heeft namelijk ook een tabel nodig om zijn informatie in op te slaan en uit te lezen. Je moet er achter zien te komen welke kolommen er in die tabel moeten staan. bijvoobeeld: ID, user, message, date. Vervolgens maak je een tabel aan in die database en zorg je dat de juiste velden bestaan.

Ook heeft je script een gebruikersnaam en wachtwoord nodig om connectie te kunnen maken met die database en tabel. die gebruiker kun je waarschijnlijk aanmaken in je configuratie paneel van mysql. Vervolgens dien je deze gegevens in het script op te geven.

als je je gastenboek script hier kan posten dan kan ik je waarschijnlijk iets beter helpen.

Beste

het script heb ik geschreven

PHP:
<?php
error_reporting(E_ALL);
$host = ""; // Je host
$user = "root"; // Je MySQL gebruikersnaam
$pass = "usbw"; // Je MySQL wachtwoord
$datb = "voorbeeld"; // Je MySQL database

// Verbinding maken
mysql_connect($host, $user, $pass) or die ("Er is iets mis gegaan");
mysql_select_db($datb) or die ("Er is iets mis gegaan");

// UBB aanmaken
function ubb($string) {
    $string = htmlspecialchars($string); // Beveiligen voor XSS injection
    $string = stripslashes($string); // Slashes verwijderen
    $string = nl2br($string); // Zorgen dat er meerdere regels gebruikt kunnen worden
    $string = preg_replace("#\[b\](.+?)\[/b\]#is", "<b>\\1</b>", $string); // [b][/b] => <b></b>
    $string = preg_replace("#\[i\](.+?)\[/i\]#is", "<i>\\1</i>", $string); // [i][/i] => <i></i>
    $string = preg_replace("#\[u\](.+?)\[/u\]#is", "<u>\\1</u>", $string); // [u][/u] => <u></u>
    $string = preg_replace("#\[s\](.+?)\[/s\]#is", "<s>\\1</s>", $string); // [s][/s] => <s></s>

return $string;
}
$dagen = Array("zondag", "maandag", "dinsdag", "woensdag", "donderdag", "vrijdag", "zaterdag");
?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.1//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml11/DTD/xhtml11.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<title>Gastenboek</title>
</head>
<body>
<h1>Reactie plaatsen</h1>
<?php
if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {
    // Als er een veld niet ingevuld is
    if (empty($_POST['naam']) || empty($_POST['bericht'])) {
        echo '<span style="color:red; font-weight: bold">Je hebt niet alle velden ingevuld!</span>';
    } elseif (strlen($_POST['naam']) > 16 || strlen($_POST['bericht']) > 500) {
        echo '<span style="color:red; font-weight: bold">De ingevulde velden hebben te veel karakters (naam maximaal 16, bericht maximaal 500)</span>';
    } elseif ($_POST['dag'] != $dagen[date('w')]) {
        echo '<span style="color:red; font-weight: bold">De ingevulde dagnaam klopt niet!</span>';
    } else {
    // Als alle velden ingevuld zijn wordt het bericht gefilterd toegevoegd
        if (mysql_query("INSERT INTO gastenboek (naam, bericht, datum, ip) VALUES ('".trim(mysql_real_escape_string($_POST['naam']))."', '".trim(mysql_real_escape_string($_POST['bericht']))."', NOW(), '".mysql_real_escape_string($_SERVER['REMOTE_ADDR'])."')")) {
            echo '<span style="color:green; font-weight: bold"Je reactie is succesvol toegevoegd!</span>';
        } else {
            echo '<span style="color:green; font-weight: bold">Er is iets fout gegaan en je reactie is niet toegevoegd. Probeer het later opnieuw.</span>';
        }
    }
}
?>
<form method="post" action=""><p>
Naam: (maximaal 16 karakters)<br />
<input type="text" name="naam" maxlength="16" /><br /><br />
Welke dag is het vandaag:<br />
<input type="text" name="dag" /><br /><br />
Bericht: (maximaal 500 karakters)<br />
<textarea name="bericht" id="tekst" rows="6" cols="37"></textarea><br /><br />
<input type="submit" value="Toevoegen" onclick="this.value='Reactie wordt geplaatst...';" /> <input type="reset" value="Herstel" />
</p></form>
<hr />
<p>
<?php
// Gegevens ophalen uit de database en sorteren op id
$sql = mysql_query("SELECT * FROM gastenboek ORDER BY datum DESC");
if (mysql_num_rows($sql) == 0) {
    // Als er nog geen reacties geplaatst zijn
    echo 'We hebben nog geen reacties!';
} else {
    while($data = mysql_fetch_assoc($sql)) {
        // Als er wel reacties zijn geplaatst worden deze nu weergegeven
        echo '<b>Naam:</b> '.htmlspecialchars(stripslashes($data['naam'])).'<br />
        <b>Datum:</b> '.htmlspecialchars(stripslashes($data['datum'])).'<br />
        <b>Bericht:</b><br />'.ubb($data['bericht']).'<br /><br />';
    }
}
?>
</p>
</body>
</html>

ik heb het naar mijn usb-webserver gekoppeld zoals u ziet

Oke duidelijk!

maak een tabel aan met de naam: gastenboek
maak de volgende kolommen aan:naam, bericht, datum, ip

Probeer nog even een gebruiker aan te maken op dezelfde plek waar je die database hebt aangemaakt.
$host = ""; <-- hier kun je localhost invullen
$user = "root"; // en hier de user en password die je hebt aangemaakt.
$pass = "usbw"; //
$datb = "voorbeeld"; <-- hier de naam van de database die je hebt aangemaakt
suc6, als het niet lukt dan hoor ik het wel.

O ja,

hier kun je beter onderstaande van maken dan weet je beter wat er mis is als iets niet werkt.

mysql_connect($host, $user, $pass) or die ("Kan geen connectie maken met MySQL");
mysql_select_db($datb) or die ("Kan database niet selecteren");

hartstikke bedankt

hoe kan ik de gegevens vinden van de database ?

graag advies

in mysql management heb ik een database aangemaakt maar verder weet ik niet wat ik verder moet
Daar zou je een optie moeten hebben om gebruikers aan te maken. In ieder geval dat is bij mijn webhost zo. Mocht je die optie nergens kunnen vinden kun je ook een poging wagen met je deb38778 gebruikersnaam en wachtwoord. maar denk niet dat dat gaat werken.

beste Hr.Scorpion

hartstikke bedankt voor uw hulp
ik ben momenteel in thailand dus tijdverschil is er
morgen ga ik alles opnieuw proberen om voor elkaar te krijgen

vriendelijke groet jeroen

Geachte Hr. ScorpionX

Hartelijk bedankt voor uw goeie uitleg en goeie tips !!
Het werkt nu zoals het zal moet

Heeft u toevallig ook verstand van een blogging programma
een pagina met daarop een presentatie van uw blog.
ik wil graag een presentatie van blogs ik maak gebruik van html tabellen, waarin ik de blog weergeven. vervolgens wil ik de inhoud in een php array. Naast deze blog pagina wil ik een beheerspagina, waarin ik nieuwe blogs kantoevoegen, en oude blogs kanbewerken of verwijderen.

Graag advies

Vriendelijke groet

Jeroen

Beste Hr Scorpion

Dank u voor uw gegevens site, ik zat al ingewikkeld te doen met codes en dergelijke

ik wil graag een presentatie van blogs ik maak gebruik van html tabellen, waarin ik de blog weergeven. vervolgens wil ik de inhoud in een php array. Naast deze blog pagina wil ik een beheerspagina, waarin ik nieuwe blogs kantoevoegen, en oude blogs kanbewerken of verwijderen.

kan dit ook geregelt worden in de door uw gegeven software

verder ik ben zeker met software voor blogs niet bekend
als ik vragen heb zet ik het wel in dit topic

hartelijk bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan