Ik ben bezig met een enquête te bouwen over social media. Afhankelijk of checkboxen zijn aangevinkt wordt de vervolgvraag over de aangevinkte social media kanalen gesteld.
Dus als twitter en facebook alleen worden aangevinkt wordt bij de vervolgvraag "hoeveel tijd spendeert u per kanaal?" alleen twitter en facebook weergeven en Hyves en LinkedIn bijvoorbeeld niet. Dit doe ik doormiddel van PHP op deze manier:
Nu wil ik met javascript controleren als dit formulier wordt gesubmit of alle velden wel zijn ingevuld. Alleen op het moment dat PHP bijvoorbeeld LinkedIn niet genereert omdat die niet was aangevinkt bij de vorige pagina werkt mijn stukje javascript niet. Vermoederlijk dus omdat het formulier wat ik probeer te controleren niet bestaat:
[JS]
function formulierTest()
{
if(formulier.vraag16a.value!="")
{
if(formulier.vraag17a.value=="")
{
var re=false;
}
}
if(formulier.vraag16b.value!="")
{
if(formulier.vraag17b.value=="")
{
var re=false;
}
}
if(formulier.vraag16c.value!="")
{
if(formulier.vraag17c.value=="")
{
var re=false;
}
}
if(re==false)
{
alert("Wilt u alstublieft alle velden invullen?");
return false;
}
else
{
return true;
}
}
[/JS]
Dit roep ik aan met onsubmit. Ik vermoed dus als formulier.vraag16c.value niet bestaat daarom het hele javascriptje niet wordt uitgevoerd. Wie kan mij op weg helpen naar een oplossing?
Dus als twitter en facebook alleen worden aangevinkt wordt bij de vervolgvraag "hoeveel tijd spendeert u per kanaal?" alleen twitter en facebook weergeven en Hyves en LinkedIn bijvoorbeeld niet. Dit doe ik doormiddel van PHP op deze manier:
PHP:
if(isset($_POST['vraag16a'])){
echo("<tr>");
echo("<td class=\"tdmetradio\">");
echo("Twitter");
echo("</td>");
echo("<input type =\"hidden\" name=\"vraag16a\" VALUE=\$_POST['vraag16a']>");
echo("<input type=\"text\" name=\"vraag17a\" size=\"20\" maxlength=\"50\" />");
echo("</td>");
echo("</tr>");
}
if(isset($_POST['facebook'])){
echo("<tr>");
echo("Facebook");
echo("</td>");
echo("<input type =\"hidden\" name=\"vraag16b\" VALUE=\$_POST['vraag16b']>");
echo("<input type=\"text\" name=\"vraag17b\" size=\"20\" maxlength=\"50\" />");
echo("</td>");
echo("</tr>");
}
Nu wil ik met javascript controleren als dit formulier wordt gesubmit of alle velden wel zijn ingevuld. Alleen op het moment dat PHP bijvoorbeeld LinkedIn niet genereert omdat die niet was aangevinkt bij de vorige pagina werkt mijn stukje javascript niet. Vermoederlijk dus omdat het formulier wat ik probeer te controleren niet bestaat:
[JS]
function formulierTest()
{
if(formulier.vraag16a.value!="")
{
if(formulier.vraag17a.value=="")
{
var re=false;
}
}
if(formulier.vraag16b.value!="")
{
if(formulier.vraag17b.value=="")
{
var re=false;
}
}
if(formulier.vraag16c.value!="")
{
if(formulier.vraag17c.value=="")
{
var re=false;
}
}
if(re==false)
{
alert("Wilt u alstublieft alle velden invullen?");
return false;
}
else
{
return true;
}
}
[/JS]
Dit roep ik aan met onsubmit. Ik vermoed dus als formulier.vraag16c.value niet bestaat daarom het hele javascriptje niet wordt uitgevoerd. Wie kan mij op weg helpen naar een oplossing?