PHP, gegenereerde pagina een link geven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gammort

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2006
Hey Helpmij'ers,

Ik moet voor school een veilingssite maken, en daarbij halen we de gegevens uit de database.

Er komt bijvoorbeeld een lijst met 20 producten in de rubriek auto's, hoe zorg ik er dan voor dat wanneer ik daar op klik, dat er een pagina opent met informatie over die auto etc. Want die pagina wordt ook uit de database geladen en heeft dus geen eigen paginanummer.

Ik ben nog onbekend met php verder dus een beetje een newbie-uitleg is welkom :rolleyes:

Alvast bedankt,

Gammort

p.s. Als ik iemand nog een veilingssite script heeft liggen, zou ik het graag even doornemen.

't is een school opdracht dus ik zal niet teveel uitleggen anders is het idee van een opdracht maken voor school natuurlijk weg.

Wat je moet doen is een pagina.php?auto=2 proberen te maken. Zie voor wat meer uitleg: hier. En in pseudo code ziet het er ongeveer zo uit:

Overzicht
Code:
<?php
1. Haal alle auto advertenties op met een eigen uniek nummer (bv. 'id')
2. Laat alle advertenties zien en geef elke advertentie een link als bv: advertentie.php?id=2
// Het getal achter de id is het zelfde als het unieke nummer van je advertentie
?>

Advertentie
Code:
<?php
1. Haal het id nummer uit de link 
2. Zoek met het id nummer de bijbehorende advertentie op 
3. Laat alle informatie zien die je hebt van de advertentie
?>
En that's it.. je kan ook alle code in 1 pagina stoppen maar dat is wat minder overzichtelijk voor een beginner.

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan