php + getElementByID

Status
Niet open voor verdere reacties.

migthy84

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2009
Ik heb een klein vraagje.

Op mijn website heb ik een aantal checkboxen. (de naam van de checkboxen worden hebben altijd dynamische naam. maar wel altijd 1 bepaald teken)

Wanneer ik mijn op mijn formulier op wil slaan wilt. Wil ik alleen de de aan gevinkte waarde mee nemen. In javascript kan dit heel gemakkelijk zijn door document.getElementById(string) met een for loop.

hoe kan ik dit oplossen door middel van php.

In de $_POST array van PHP worden alleen de elementen meegegeven die de user aangevinkt heeft, de rest komt helemaal niet mee.

Je kunt er dus vanuit gaan dat als je in $_POST een element vindt, de user dat element aangevinkt heeft.

in principi goede oplossing ,zelf heb ik er voor gekozen om het in de sessie te zetten. Het probleem is dat er elke keer maar 1 geselecteerd mocht zijn,

Eh, als je er maar eentje mag selecteren ben je dan niet op zoek naar een Radiobutton?

had ook gekund ,maar overal gebruik ik checkboxen en om nu geen checkboxen te gebruiken zou het geen geheel maken.

Dat is een... interessante manier om er naar te kijken.

Lijkt het je niet handiger om er radiobuttons van te maken die er uitzien als checkboxes? Dat scheelt je een heleboel moeilijk doen met scriptjes.

helaas heb ik me scripts er al zo om heen geschreven dat ik nu niet ga veranderen. Tijdens het selecteren met van een vakje gebeuren ook andere dingen zoals op slaan van trace. Om nu al scripts op een radiobutton neer te zetten is niet heel erg handig.

Maar heel erg bedankt voor de feeback

No problem, onthoud het voor de volgende keer ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan