PHP/HTML vraagje

• Onderwerp starter Onderwerp starter mr32
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mr32

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2009
Hallo helmij'ers,

PHP:
if (isset($_SESSION['user_id'])) {?>
</h2>
          <div class="myaccount">
            <h2><?php echo $_SESSION['user_name'];?></h2>
            <p><a href="myaccount.php">My Account</a><br>
              <a href="mysettings.php">Settings</a><br>
          <a href="logout.php">Logout </a></p></div>
          <? }
		  else
		  {
			  <h2>Login</h2><br>
			  <a href="login.php">Click here to login</a>
		  }?>
Hierboven staat een stukje script wat in de homepage van mijn website staat. De broncode bevat alleen het stukje tot de 'else', de rest heb ik er zelf toegevoegd. Het zit alleen bom vol fouten, en ik snap er zelf niks meer van; het combineren van php en html! Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt...

mr32 :cool:

Zou je misschien willen vermelden wat er dan fout is aan je broncode? De reden waarom het stukje tot aan de else wordt weergegeven is simpel. Je bent ingelogd, dus er bestaat een sessie. Daarom wordt de else niet weergegeven

Je moet opletten dat je de PHP mode op de juiste plekken opent en sluit. Je kunt namelijk niet zomaar HTML in PHP gebruiken.

Tevens is het gebruik van <? af te raden, <?php is beter.

Code:
<?php if ($dit): ?>
HIER IS HTML.
<?php else: ?>
HIER IS MEER HTML
<?php endif; ?>

Dit is de duidelijkste syntax voor wat jij wilt.

Bedankt voor de snelle reacties! :thumb:
Wat er fout aan de broncode is? Die was goed, maar ik heb het aangepast omdat er anders (ook al ben je ingelogd) de link van "click here to login..." te zien was. Verder weet ik dat die fout is omdat de webpagina niet geladen wordt, alle codes (incl. de html codes) worden niet geladen in mijn webbrowsers. Ook niet op andere computers... (en verder geeft hij het aan...)

En verder, bedankt voor je aanwijzing. Zoals je misschien al gemerkt hebt, ben ik nog een "PHP noob". Helaas kan ik niet zeggen dat je het uit kunt proberen (kan wel, maar het maken van een account werkt nog niet (reCaptcha error :(), maar goed. Hartstikke bedankt!

mr32

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan