Php & Html ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ivibes

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2004
Even een vraagje...misschien kan iemand me helpen,

Ik ben bezig met een website en op m'n hoofdsite, die in HTML geschreven is, toon ik een aantal onderdelen rechtstreeks uit m'n PHP forum en PHP foto-album.
(http://www.valthermondonline.nl)

Nou wil ik m'n hoofdpagina, gewoon simpel in m'n eigen stijl, een tellertje maken. Deze moet simpelweg voor de bezoekers het aantal bezoekers/pageviews tonen dat de site gehad heeft.
Ik hoef geen statistieken enzo die heb ik allemaal al. Alleen voor de bezoekers bijvoorbeeld een zinnetje;
"Reeds 1159 mensen bezochten deze site", die ik zelf naar mijn behoeftes kan aanpassen...maar wel echt telt.

Ik weet dat het misschien handiger is als ik m'n hoofdpagina ook in PHP maak maar dit moet toch mogelijk zijn?

Ook ben ik benieuwd hoe ik bijvoorbeeld het aantal gebruikers van het forum, de nieuwste leden enz enz kan integreren in m'n HTML pagina.
Op de grote sites, zoals blablabla, staat weinig omtrend deze kwestie...

Iemand met een suggestie?

bvd Jeroen

[edit]volgende keer zelf kijken wat voor sites je hier neerzet....!![/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Geplaatst door ivibes
Nou wil ik m'n hoofdpagina, gewoon simpel in m'n eigen stijl, een tellertje maken. Deze moet simpelweg voor de bezoekers het aantal bezoekers/pageviews tonen dat de site gehad heeft.
Ik hoef geen statistieken enzo die heb ik allemaal al. Alleen voor de bezoekers bijvoorbeeld een zinnetje;
"Reeds 1159 mensen bezochten deze site", die ik zelf naar mijn behoeftes kan aanpassen...maar wel echt telt.

Ik weet dat het misschien handiger is als ik m'n hoofdpagina ook in PHP maak maar dit moet toch mogelijk zijn?
Ik stippel het ff voor je uit: Je wil een scriptje hebben dat het aantal bezoekers opslaat en ook weergeeft. Dit vereist een server-sided scriptingtaal, hierdoor heb je dus twee mogelijkheden:
  • Een extern script gebruiken
  • Een intern script gebruiken
Wil je een extern script gebruiken, dan moet die op -een- manier op de pagina worden. De enige manier waarop dat kan is óf via een afbeelding, óf via een iframe. Een afbeelding voor één simpel zinnetje is omslachtig en ziet er waarschijnlijk niet uit zoals jij dat wil.
Een intern script is de manier waarop ik het zou doen, maar ik ben dan zowieso voorstander van zelf scripten ;). Op deze manier bepaal je namelijk zelf hoe het eruit komt te zien. Echter, hiervoor moet je de hoofdpagina wel tot een .php bestand omvormen. Niet dat dit veel moeite is, als je server PHP ondersteunt dan hoef je alleen maar de code die het aantal bezoekers bij houd in te voegen. Met de rest van de HTML codes hoeft niets te gebeuren :)

Trek je eigen conclusie maar ;)

// Edit: Flash is ook nog een mogelijkheid.
Ook ben ik benieuwd hoe ik bijvoorbeeld het aantal gebruikers van het forum, de nieuwste leden enz enz kan integreren in m'n HTML pagina.
Een paar query's uitvoeren op je database :)
Op de grote sites, zoals *stoute website*, staat weinig omtrend deze kwestie...
Lijkt me logisch, als ik naar die website ga krijg ik een website die voor mensen boven de 18 bedoeld is... Ik denk niet dat ze daar dan PHP codes gaan bespreken :D

Laatst bewerkt:
Opgelost....bedankt...

aparte php file aangemaakt en die aangeroepen met een iframe.....

thnx...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan