php +html

Status
Niet open voor verdere reacties.

killer bee

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2008
een hele kort vraag:

waarom werkt dit niet:

PHP:
echo "<li><a href=pagina/projecten_list.php?rubriek_id=" . $rubriek['rubriek_id'] . " onclick=\"window.open('pagina/projecten_list.php?rubriek_id=" . $rubriek['rubriek_id'] . "\");\">

uitleg de linkt werkt wel maar hij wil niet in een nieuw schermpie openen.

weet iemand daar een oplossing voor

groetjes,
jelle

Het werkt niet omdat je de quotes niet goed hebt. Binnen het JavaScript gebruik je als begin een enkele maar je sluit hem met een dubbele :rolleyes:

Leer jezelf aan om voor strings gewoon enkele quotes te gebruiken.
(Je zult dan alleen de quotes bij het JS gedeelte nog moeten escapen)
Dan wordt het dit:

PHP:
echo '
<li>
 <a href="pagina/projecten_list.php?rubriek_id=' . $rubriek['rubriek_id'] .' onclick="window.open(\'pagina/projecten_list.php?rubriek_id=' . $rubriek['rubriek_id'] .'\');">
  Rubriek X
 </a>
</li>';

Voor de duidelijkheid heb ik de boel maar even netjes afgesloten.

Ik wou hier net een opmerking plaatsen dat je ook gewoon een verschil kunt aangeven met enkele en dubbele quotes maarja die hebben allebei al een functie.

Wat ik niet begrijp is waarom het echo commando om standaardteksten weer te geven.
Dit is ook anders op te lossen.

PHP:
<?php
//je standaard initialisatie pruttel
?>
<li>
 <a href="pagina/projecten_list.php?rubriek_id='<?php echo $rubriek['rubriek_id']; ?>' onclick="window.open('pagina/projecten_list.php?rubriek_id='<?php echo $rubriek['rubriek_id']; ?>');">
  Rubriek X
 </a>
</li>

Maarja er zijn meerdere wegen die lijden naar Rome, en ieder doet wat hij of zij prettig vindt :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan