PHP in DREAMWEAVER

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesley5479

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2011
Dag Forum lezers,

Ik ben bezig met het bouwen van een website voor mijn bedrijf. Nu is de website van die omvang dat ik graag een PHP include wil gebruiken voor mijn lay-out.
Ik heb hier op het forum gedeelte 'PHP' al wel hulp gevraagd en er wordt gezegd dat ik WAMP moet installeren. Nu heb ik dit gedaan, maar ik kan nog geen 'preview' zien als ik de functie toets 'F12' gebruik of als ik op 'live view' klik. Als ik dit doe laadt hij mijn PHP include niet mee zeg maar. Dus dan is mijn 'toevoeging' wel goed te zien, maar zie je mijn php include niet. En via explorer kan ik hem helemaal niet openen

Weet iemand hoe ik WAMP moet installeren in dreamweaver CS4 en hoe ik hem dan goed kan gebruiken.
Ik heb al wel youtube filmpjes gezien, met hoe je je localhost in moet stellen en dergelijk via 'NEW SITE' en dan instellen, maar krijg het nog niet voor elkaar.

Dus kort gezegd is mijn vraag, hoe kan ik de instellingen goed krijgen in een php website, zodat ik voor dat ik hem upload hem via 'F12' of live view wel goed kan zien.

m.v.g. Wesley

PHP kun je niet bekijken in het preview gedeelte.

Daarvoor moet je echt je browser er bij pakken. Omdat je WAMP hebt geïnstalleerd zou je de website dus in de webroot van Apache geplaatst moeten hebben. Vervolgens ga je naar http://localhost of http://localhost:8080 (of welke poort je ingesteld hebt) en kun je de pagina's bekijken.

php dreamweaver

bedankt The Devil,

Maar hoe stel ik dit in bij Apache? heb je misschien een youtbue filmpje of dergelijk? waar ik dit kan vinden?

In de map van WAMP zit een mapje htdocs of wwwroot. Dat mapje is je webroot, alles wat je daar in zet kun je via http://localhost bereiken.

Plaats daar dus je website-bestanden in, bij voorkeur in een submapje.

Tha Devil!!!! FANTASTISCH!! het werkt!!!!!
Wat ben ik hier mee aan het puzzelen geweest zeg...maar thank god!! hij doet het

Nu heb ik wel één ander vraagje.
Als ik nu php include gebruik ( dus mijn lay-out )
En ik ga vervolgens bijvoorbeeld een foto op een willekeurige pagina plaatsen
Dan is mijn php include op de achtergrond zeg maar. Ik maak gebruik van een spry drop down menu die bovenaan mijn website staat. Nu gaat het vervolgens bij het 'uitvouwen' va nde drop down achter de foto. Dit moet voor de foto komen. Hoe doe ik dit? of is dat niet mogelijk met een PHP include??

Groet Wesley

Daarvoor zul je de CSS moeten aanpassen, vermoedelijk de z-index van je spry menu omhoog gooien.

Aanvullend op Tha Devil. Als je het spry menu een z-index geeft moet je ook het 'onderliggende' element een (lagere) z-index geven.

Dat is volgens mij niet noodzakelijk, in principe heeft elk element een standaard z-index. Als je de een ophoogt wordt ie sowieso al hoger dan een ander element.

Wel zou je op "parent"-item waar het menu in zit een position: relative; nodig kunnen hebben.

Tha Devil,

SUPER!!! alles werkt zoals het moet...tenminste ik heb de z-index aangepast naar idd 99 ( dom van me dat ik dat zelf niet gedaan heb) en houdt ondertussen wel in de gaten welke z-index de onderliggende foto's en of tekst geef.

Nu had ik net nog wel met het pre loaden dat hij soms mijn localhost niet goed laadt. Hoe kan dat? wel als ik in mijn statusbalk 127.0.0.1 invoer dan kan ik er wel komen.
En hij is nogal traag met het vernieuwen zeg maar...
Maar daar kan ik goed mee leven

Ik ben hier al meer dan blij mee!!1 ik kan weer verder knutselen en ouwehoeren;);)

TOPPIE

Groet Wesley

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan