PHP include & zoekmachines

Status
Niet open voor verdere reacties.

justinos

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2004
Hallo,

Ik vraag mij af hoe bevordelijk php includes zijn voor de zoekresultaten (SEO). Als je een website hebt dat uit 10 pagina's staat die je alle 10 voorziet van de complete vormgeving, heb je dus 10 pagina's met volop inhoud waarin overal weer opnieuw de metatags en teksten terugkomen. Met includes heb je eigenlijk maar 1 pagina. Is het slim om die geinclude pagina's ook metatags mee te geven?

Is het niet zo als je 10 aparte pagina's hebt, je site sneller wordt opgenomen door Google, dan dat je 1 pagina met includes gebruikt? Of wordt iedere mogelijkheid (site.nl?pagina=1, site.nl?pagina=2, etc.) als aparte pagina gezien?

Bedankt! Ben hier al enige tijd benieuwd naar, ondanks dat ik mijn sites al met includes 'programmeer'.

Als je linkjes zet naar andere "pagina's" die een eigen link hebben en andere context bevat, dan ziet Google die andere pagina's ook gewoon, en het maakt voor Google niet uit of je nou include gebruikt of letterlijk de pagina zo maakt; hij ziet het verschil namelijk toch niet want Google heeft geen zich op welke php code jij eventueel wel/niet gebruikt.

Als je linkjes zet naar andere "pagina's" die een eigen link hebben en andere context bevat, dan ziet Google die andere pagina's ook gewoon, en het maakt voor Google niet uit of je nou include gebruikt of letterlijk de pagina zo maakt; hij ziet het verschil namelijk toch niet want Google heeft geen zich op welke php code jij eventueel wel/niet gebruikt.

oke duidelijk :) verder heb ik ook veel artikels gelezen waarin geschreven wordt dat het vaker updaten van je website en het toevoegen van meerdere pagina's per week ook positief is voor de zoekresultaten. Dat klinkt logisch. Nu vraag ik mij af of het updaten van een database daar ook toe behoort. Mijn website heeft een vast aantal pagina's, maar er staan wel ruim 1100 records in de database die allemaal aangeroepen kunnen worden, allemaal aparte pagina's dus eigenlijk (?pagina=record1, enz). Die records worden dagelijks geüpdate, soms verdwijnen er een paar, soms worden er weer 50 toegevoegd. Vangt Google deze wijzigingen ook allemaal op? Niet iedere record wordt namelijk door bezoekers opgeroepen.

Zolang er een link naar toe is, zal de zoekmachine er ooit eens komen. Of er nu bezoekers heen gaan of niet, dat weet Google natuurlijk niet (ha! dat rijmt - soort van...).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan