PHP.ini voor uitgaande mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanderisbestok

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2009
Hallo allemaal,

Ik ben eigenlijk eindelijk klaar met het maken van de website,
maar nu wil ik een contactformulier (Wat volgensmij al weer aardig achterhaald is, hebben jullie andere ideeen =D)
Maar daar heb ik een probleem mee, hoe stel ik php.ini zo in dat hij ook daadwerkelijk uitgaande mail kan versturen?
Ik draai mn eigen Synology server (PHP.ini via ssh te bereiken) en heb een domein bij mijndomein.nl

Sander Hansen
(De pagina www.sanderhansen.nl/sander/contact.php)

Code:
[mail function]

SMTP = localhost
smtp_port = 25

; For Win32 only.
sendmail_from = admin@snnt.be

sendmail_path = \var\smtp\
deze is op een linux server op windows zal dit wel ongeveer het zelfde zijn
het enige dat ik ooit heb moeten aanpassen aan men php voor mail verwerking is de locatie van de mails voor de rest moet alles correct staan in apache2 en dan moet alles naar behoren werken.

zoals mailadmin waar je directory word gebonden aan je mail en als je een mail script opvraagt kan je in php de unix variabele gebruiken

Laatst bewerkt:
Mijn server is ook een linux server, maar moet ik niet de smtp van mijndomein.nl invullen?

En apache2? Sorry van php weet ik echt niks

hoe stel ik php.ini zo in dat hij ook daadwerkelijk uitgaande mail kan versturen?

Niet. :-)

De mail() functie van PHP is erg onhandig. Je kunt extreem veel beter een class gebruiken zoals swiftmailer of phpmailer, die kunnen ook attachements, cc, bcc etc aan.
Je kunt dat wel voor elkaar krijgen met mail() maar dat is nogal wat werk en dat werk is dus ook al gedaan door die mail classes.

Een bijkomend voordeel is dat die classes hun eigen configuratie hebben die je vannuit je script invult, dus je hoeft niet met php.ini te klieren.

Over wat je moet invullen; de gegevens die je van je hoster hebt gekregen (en die je ook bij je hoster kunt navragen).
Dat komt voor de mailerclasses neer op een mailserver en mogelijk een username/password om op die server in te loggen (om te voorkomen dat je kunt spammen)

Haha precies eigenlijk dacht k al zoiets, las veel dat t idd niet handig was maar als eigenwijze probeerde k t toch k ga zo swift en phpmailer even bekijken, alvast bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan