Php inlog scrip (vraag geen probleem)

Status
Niet open voor verdere reacties.

carlo boy7

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2009
Ik heb een werkent inlog script!
Lang over gedaan maar hij is er:)
Nu is m'n vraag:
Hoe geef je iedereen een andere link..
(in dit forum werd m'n vraag niet beandwoord omdat ik al een inlog systeem heb)
Ik geef een voorbeeld.
Iemand registreerd zich.
Die ontvangt een activicatie link waar hij op moet klikken om z'n account acctief te krijgen.
Jippie het is allemaal gelukt, alleen heb ik geen e-mail aderes (hotmail heb ik wel) waarmee je automatich een link kan sturen (iemand tips:o)
Maar hij heeft zich geregistreerd en hij kan inloggen.. LUKT OOK!
Maar dan moet hij naar een aparte link woorden gestuurd die alleen van hem is.
Dus iedere gebruiker krijgt een link en als hij met z'n wachtwoord inlogt dat hij dan naar die link word toe gezonden.

Kunnen jullie mij helpen

Meestal als je je website host, krijg je er een email adres bij en kun je gewoon met de PHP mail() functie email versturen :)

Zie hier: http://nl3.php.net/manual/en/function.mail.php

Als je een unieke waarde wil maken voor een gebruiker die andere niet kunnen raden, moet je een hash berekenen voor die user, door een aantal gegevens van de gebruiker samen met wat gegevens die niemand anders kent door een Hash functie te halen, bijv zo:

PHP:
$hash = md5( 'randomtekst' . $gebruikersnaam . 'meerrandomtekst' . $gebruikersid );

Dat levert altijd een "willekeurige" reeks tekens op, die je, als de gebruiker op de link klikt, opnieuw kunt berekenen om te kijken of hij de juiste reeks tekens meestuurt. Het is wel belangrijk dat je niemand vertelt welke gegevens in die reeks zitten en dan er wat teksten in gaan, want anders kunnen ze die reeks opbouwen zonder hun email te checken en dan gaat het idee een beetje verloren :)

Bedankt voor je andwoord.

Moet die link die wordt gebruikt in de database worden gezet.
Maar word die link automatich gemaakt, en hoe komt die pagina eruit tezien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan