indyvanlieshout
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 16 apr 2013
Hey,
ik ben bezig met een php inlogsysteem en zit met een vraag. Inmiddels heb ik al een werkend inlogsysteem, alleen deze redirect iedere gebruiker naar dezelfde pagina. Hoe kan ik ervoor zorgen dat iedere gebruiker wordt geredirect naar een eigen specifieke pagina?
Dit is mijn script tot nu toe (alle eigen dingen eruitgehaald of course) voor de gegevens checker (checklogin.php):
Iemand die weet hoe je dit moet veranderen? Snap zelf nog niet zo heel veel van PHP overigens, daarom deze vraag ook.
ik ben bezig met een php inlogsysteem en zit met een vraag. Inmiddels heb ik al een werkend inlogsysteem, alleen deze redirect iedere gebruiker naar dezelfde pagina. Hoe kan ik ervoor zorgen dat iedere gebruiker wordt geredirect naar een eigen specifieke pagina?
Dit is mijn script tot nu toe (alle eigen dingen eruitgehaald of course) voor de gegevens checker (checklogin.php):
PHP:
<?php
ob_start();
$host="hostnaam";
$username="gebruikersnaam";
$password="wachtwoord";
$db_name="databasenaam";
$tbl_name="tabelnaam";
mysql_connect("$host", "$username", "$password")or die("cannot connect");
mysql_select_db("$db_name")or die("cannot select DB");
$myusername=$_POST['myusername'];
$mypassword=$_POST['mypassword'];
$myusername = stripslashes($myusername);
$mypassword = stripslashes($mypassword);
$myusername = mysql_real_escape_string($myusername);
$mypassword = mysql_real_escape_string($mypassword);
$sql="SELECT * FROM $tbl_name WHERE username='$myusername' and password='$mypassword'";
$result=mysql_query($sql);
$count=mysql_num_rows($result);
if($count==1){
session_register("myusername");
session_register("mypassword");
header("location:LocatieURL");
}
else {
echo "";
}
ob_end_flush();
?>
Iemand die weet hoe je dit moet veranderen? Snap zelf nog niet zo heel veel van PHP overigens, daarom deze vraag ook.