php installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jappertjeh

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2006
Ik heb een cursus PHP boek en raadpleeg ook wat websites, maar kom niet uit het volgende:
Ik ben PHP aan het installeren, heb al Apache geïnstalleerd en de handleiding voor PHP installeren gevolgd, maar als ik dan een bestand maak met de code <?php phpinfo()?> en deze opsla als info.php, daarna naar localhost/info.php ga komt die info niet in beeld. Als ik gewoon naar http://localhost ga komt er wel: It works! in beeld.

Het boek geeft aan dat PHP dan nog niet correct op de server is geïnstalleerd (ik heb de Microsoft IIS geïnstalleerd vanuit configuratiescherm). Om dit op te lossen moet ik naar systeembeheer en de eigenschappen van de standaardwebsite aanpassen, maar die eigenschappen kan ik niet vinden?? Het boek werkt vanuit XP en ik heb Windows 7, dus misschien kan iemand mij vertellen waar ik die basismap kan configureren zoals in het boek staat? Of hoe ik dit anders oplos?

Wat komt er wel op het scherm als je naar die pagina gaat?

En waarom installeer je niet gewoon een volledig pakket? Dat is een stuk makkelijker dan alle opties los. Tenzij je systeembeheerder wil worden ipv developer anyway.
Je kunt bijv WAMP of USBWebserver gratis downloaden, dat is een kwestie van een paar keer op "volgende" drukken en dan wordt alles voor je opgezet.

Dat boek begon hier mee, dus ik volgde braaf de regeltjes, vandaar. Die problemen zijn opgelost als ik zo'n pakket installeer? Ik zie hier ook aanbevolen staan: Zend Studio, PHP Dev en PHP Triad. Zegt je dat wat en is dat aan te bevelen?

Is wel de bedoeling ja dat als je een pakket installeert dat alles goed is. Wat voor boek heb je? Ik vind het sowieso vreemd dat ze je aanraden een handmatige install te doen. Weet je zeker dat het boek recent genoeg is en dat je niet PHP 3 ofzo aan het leren bent?

Zend Studio is een hele grote uitgebreide editor... zou ik niet aanraden als je net begint. Denk dat je meer hebt aan Notepad++ tot je echt grote projecten gaat doen. Als is het maar omdat je dan geen overkill aan knopjes hebt en het wat sneller reageert. Dev en Triad ken ik zo niet.

Basiscursus PHP 5 heb ik.. Zie nu wel dat ze ook kant-en-klaar oplossingen aanbevelen, ik ben gewoon gelijk begonnen zonder verdere mogelijkheden te bekijken. Iets te enthousiast denk ik.

Heb inmiddels op jouw aanraden USBWebserver geïnstalleerd en die doet het al, dus dat is een heel stuk sneller gegaan:)

Bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan